Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6001OKUL ÖNCESİNDE ÇOCUK-AİLE-ÖĞRETMEN İLETİŞİMİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere, çocukların eğitiminde ve çocuk gelişimi ile ilgili olarak, aile katılımı etkileri üzerinde durularak (aile katılımı ve toplum desteğini sağlamak için okul-ev ortaklığının kritik önemini keşfetmek için fırsat vermek ve aile eğitimi ve katılımını sağlamada ev ve okul arasında etkili bir iletişim geliştirmek için çeşitli yolları kullanmak) çocukların eğitiminde anne-baba ve diğer aile üyelerinin dahil olduğu stratejileri ve tarihsel perspektifleri öğrenmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI
Öğrenme Çıktıları
1Ebeveyn stillerini ve ailelerin ihtiyaçlarının en iyi nasıl karşılanacağını kavrarlar.
2Ailelerle etkili bir ilişki kurabilmek için iletişim becerisini artırır
3Bir aileyi güçlü yapan değerleri anlar ve her bir aile ferdi ile sağlam bir bağın nasıl kurulacağını belirler
4Bugünün değişen dünyasında okul öncesi eğitimcisinin aileye yardım rolünü kavrar.
5Ailelere yardım için uygun toplumsal yardım ve kaynakları bilir ve tavsiyelerde bulunur
6Toplum hizmetlerinin önemini tanımlar; aile, toplum ve okul ilişkileri ile ilgili kişisel deneyimler, uygulama ve teoriler arasındaki bağlantıları yansıtır.
7Çocuklar, aileler ve arkadaşlar arasındaki bireysel farklılıklara dair bilinç geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk gelişimi ve öğrenmede ailenin etkisi; çocuğun psikolojik ve sosyal gelişiminde aile içi ilişkilerinin önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Planlama ve dersin tanıtımı
2Küçük çocukların eğitimi ve gelişiminde ebeveyn ve aile katılımının hayati önemini kavrayabilme
3Öğretmenler, veliler ve okullar arasında işbirliği ortaklıklarının önemi ile ilgili araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma
4Küçük çocukların genel gelişimi üzerinde ebeveyn katılımı ve eğitim etkilerini öğrenme
5Anne-babalar ile çalışırken etkin katılım ve iletişimi teşvik için yollar geliştirme
6Küçük çocukların eğitiminde anne-babalar ve diğer aile üyelerinin katıldığı etkinlikleri tanımlama
7Eğitimde aile katılımının uygulanması
8Ara sınav
9Etkinlik örnekleri hazırlama
10Etkinlik örnekleri hazırlama
11Etkinlik örnekleri hazırlama
12Etkinlik örnekleri hazırlama
13Proje sunumu
14Proje sunumu
15Proje sunumu
16Proje sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Temel, F., Haktanır, G., Üstün, E. vd (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, (Ed. Fulya TEMEL), Anı Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım31442
Proje Sunma41248
Makale Kritik Etme8324
Bireysel Çalışma16116
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma20120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555545
ÖÇ24545454
ÖÇ33454354
ÖÇ43455545
ÖÇ54534555
ÖÇ65454545
ÖÇ74545434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00