Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OÖE6001 | OKUL ÖNCESİNDE ÇOCUK-AİLE-ÖĞRETMEN İLETİŞİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere, çocukların eğitiminde ve çocuk gelişimi ile ilgili olarak, aile katılımı etkileri üzerinde durularak (aile katılımı ve toplum desteğini sağlamak için okul-ev ortaklığının kritik önemini keşfetmek için fırsat vermek ve aile eğitimi ve katılımını sağlamada ev ve okul arasında etkili bir iletişim geliştirmek için çeşitli yolları kullanmak) çocukların eğitiminde anne-baba ve diğer aile üyelerinin dahil olduğu stratejileri ve tarihsel perspektifleri öğrenmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ebeveyn stillerini ve ailelerin ihtiyaçlarının en iyi nasıl karşılanacağını kavrarlar. | 2 | Ailelerle etkili bir ilişki kurabilmek için iletişim becerisini artırır | 3 | Bir aileyi güçlü yapan değerleri anlar ve her bir aile ferdi ile sağlam bir bağın nasıl kurulacağını belirler | 4 | Bugünün değişen dünyasında okul öncesi eğitimcisinin aileye yardım rolünü kavrar. | 5 | Ailelere yardım için uygun toplumsal yardım ve kaynakları bilir ve tavsiyelerde bulunur | 6 | Toplum hizmetlerinin önemini tanımlar; aile, toplum ve okul ilişkileri ile ilgili kişisel deneyimler, uygulama ve teoriler arasındaki bağlantıları yansıtır. | 7 | Çocuklar, aileler ve arkadaşlar arasındaki bireysel farklılıklara dair bilinç geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk gelişimi ve öğrenmede ailenin etkisi; çocuğun psikolojik ve sosyal gelişiminde aile içi ilişkilerinin önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Planlama ve dersin tanıtımı
| | | 2 | Küçük çocukların eğitimi ve gelişiminde ebeveyn ve aile katılımının hayati önemini kavrayabilme | | | 3 | Öğretmenler, veliler ve okullar arasında işbirliği ortaklıklarının önemi ile ilgili araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma
| | | 4 | Küçük çocukların genel gelişimi üzerinde ebeveyn katılımı ve eğitim etkilerini öğrenme
| | | 5 | Anne-babalar ile çalışırken etkin katılım ve iletişimi teşvik için yollar geliştirme | | | 6 | Küçük çocukların eğitiminde anne-babalar ve diğer aile üyelerinin katıldığı etkinlikleri tanımlama | | | 7 | Eğitimde aile katılımının uygulanması
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Etkinlik örnekleri hazırlama | | | 10 | Etkinlik örnekleri hazırlama | | | 11 | Etkinlik örnekleri hazırlama | | | 12 | Etkinlik örnekleri hazırlama | | | 13 | Proje sunumu | | | 14 | Proje sunumu | | | 15 | Proje sunumu | | | 16 | Proje sunumu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Temel, F., Haktanır, G., Üstün, E. vd (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, (Ed. Fulya TEMEL), Anı Yayıncılık, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 3 | 14 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 12 | 48 |
Makale Kritik Etme | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|