Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6021YARATICI DRAMA DESTEKLİ EĞİTİM ORTAMLARIZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitim yaratıcı dramanın temel ilkelerinin uygulanması. Yaratıcı drama teorileri. Yaratıcı drama etkinlikleri geliştirme ve uygulayabilme. Küçük çocukların gelişimine dramanın katkısı. Dramanın; küçük çocukların öğrenmesine katkısı. Okul öncesi eğitiminde yaratıcı dramanın kullanılması. Okul öncesinde yaratıcı drama öğrenim ortamları
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi eğitiminde yaratıcı dramanın temel ilkelerinin uygular.
2Yaratıcı drama teorilerini bilir
3Yaratıcı drama etkinliklerini bilir
4Küçük çocukların gelişimine dramanın katkısını bilir
5Dramanın küçük çocukların öğrenmesine katkısını bilir
6Okul öncesi eğitim yaratıcı dramayı kullanır
7Okul öncesinde yaratıcı drama öğrenim ortamları oluşturur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okulöncesi eğitimde yaratıcı drama amacı, önemi ve uygulama ilkeleri; yaratıcı drama kuramları; okulöncesi eğitimde yaratıcı drama faaliyetleri; yaratıcı dramanın çocukların gelişim ve öğrenmelerine katkıları; yaratıcı dramanın öğretimde kullanılması; yaratıcı drama öğrenme ortamları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimde dramanın tanımı, tarihçesi ile çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi, drama ve çocuk oyunları.
2Eğitimde dramanın kapsadığı etkinlikler, drama ile eğitim yönteminin özel eğitim gerektiren çocuklarda kullanımı, eğitimde kullanılan drama programları.
3Eğitimde Drama planı uygulaması
4Eğitimde Drama planı uygulaması
5Eğitimde Drama planı uygulaması
6Eğitimde Drama planı uygulaması
7Arasınav
8Eğitimde Drama planı uygulaması
9Eğitimde Drama planı uygulaması
10Eğitimde Drama planı uygulaması
11Eğitimde Drama planı uygulaması
12Eğitimde Drama planı uygulaması
13Eğitimde Drama planı uygulaması
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ömeroğlu, Esra (2007). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Ankara: Kök Yayıncılık Gönen, Mübeccel; Uyar Dalkılıç, Nursel (2017). Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Ankara: Eğiten Kitap Gönen, M., Şahin, S., Yükselen, A., Tanju, E. (2006). Çocuklar için Yaratıcı Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Woodard, C & Milch, (2012). Make-believe play and story-based drama in early childhood: Let’s pretend! Jessica Kingsley Pub
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı14040
Uygulama/Pratik16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ24545455
ÖÇ35455555
ÖÇ45554543
ÖÇ54555555
ÖÇ65555545
ÖÇ75555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00