Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6020ÇEVRE EĞİTİMİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çevre sorunları günümüzde herkesi ilgilendirmekte ve çevre kirliliği insanlığın gündeminden hiç düşmemektedir. Günümüzde çevre ve çevre kirliliği ilköğretim programlarında yer almaya başlamıştır. bu nedenle bu dersin amacı çevre sorunları ve bunun eğitimi hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Küresel hedefleri öğrenir ve bu hedefler doğrultusunda çalışmalar yaparlar, günlük yaşamına yön verirler
2Çevre ilgili temel kavramları açıklayabilir ve bu alanda çalışan bilim insanlarını tanır.
3Çevre sorunlarını çevre bilincini kazandırma adına diğer meslektaşlarıyla paylaşır
4Çevre sorunlarının nedenlerini araştırır ve çözüm yollarını günlük yaşamına aktarabilir.
5Çevre sorunlarının çocuklar tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için geliştirilen projeler ve uygulamalar ile çevreye yönelik olumlu tutumları geliştirir.
6Çevre bilincini kazandırmak için davranışa yönelik etkinlikler tasarlayabilir.
7Erken çocukluk döneminde çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinliklerini planlar ve uygular.
8Çevre eğitimi ile ilgili çalışan sivil toplum kuruluşlarını bilir ve onlarla iş birliği yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevre problemleri üzerine insanoğlunun etkilerine ait çeşitli görüşler, çevre ve insan arasındaki denge; bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversitedeki fen müfredatındaki öğretme-öğrenme sürecindeki yeri ve önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre dersine giriş ve temel ekolojik kavramlar
2Ekosistem ve özellikleri nedir?
3Ekolojik döngüler ve çevre sağlığı
4İnsanların ekolojik sorunları, su kirliliği
5Hava kirliliği
6Toprak kirliliği
7Besin kirliliği
8Ara sınav
9Radyoaktif kirliliği ve gürültü kirliliği
10İnsan nüfusu ve nüfus hareketleri
11Çevre koruma modelleri ve çevreyi korumaya yönelik uluslararası girişimler
12Çevre kirliliklerine ilişkin ileriye yönelik senaryolar ve önlemler
13İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
14İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
15İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydoğdu, M. ve Gezer. K. (2006). Çevre Bilimi. Ankara: Anı yayıncılık Haktaır, K. ve Arcak, S. (1998). Çevre Kirliliği. Ankara üniversitesi yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav17575
Final Sınavı17575
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555554
ÖÇ25555555
ÖÇ35555554
ÖÇ45555444
ÖÇ54445555
ÖÇ65555555
ÖÇ75554444
ÖÇ85555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00