Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6007OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE YARATICILIĞI GELİŞTİRİCİ TEKNİKLERZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yaratıcılık kavramından yola çıkarak yaratıcılığa ilişkin ortaya atılmış kuramlar, yaratıcılık ve zekâ ilişkisi, yaratıcılığı ölçen araçlar, yaratıcı süreçler, yaratıcılığı geliştiren ya da engelleyen durumlar ve hem erken çocukluk dönemindeki çocuklara yaratıcılığı geliştiren aktiviteler uygulamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılık kuramları, yaratıcılığın önemi, yaratıcı ortam ve uygulamalar.
2Yaratıcı düşünme süreçlerini açıklar.
3Yaratıcı sanatlar yoluyla öğretilen kavramları açıklar.
4Yaratıcı ortamların bileşenlerini tanımlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaratıcık ve sanat, yaratıcı problem çözme, beyin fırtınası, yönetsel yaratıcılık, yönetsel yaratıcılık, yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, Ders İçeriğinin Açıklanması, Yaratıcılık nedir ve neden önemlidir? Yaratıcılık Teorileri (Freud, Piaget, Vygotsky), Yaratıcılık ve Gelişim, Yaratıcı Sürecin Aşamaları, Karar Verme Süreci Olarak Yaratıcılığın Gelişimi, Yaratıcı bireyler
2Doğumdan Altı Yaşa Kadar Yaratıcılık, Yetişkinlerde Yaratıcılık, Yaratıcılığı Geliştirmenin Ön Koşulları, Yaratıcılığın Geliştirilmesi İçin İpuçları
3Eğitim Programında Yaratıcılık, Yaratıcı düşünme becerilerinin öğretimi, Yaratıcılığın değerlendirilmesi
4Yaratıcılığı arttırmada öğretmen rolleri
5Yaratıcı sanatlar yoluyla öğretilen kavramlar
6Yaratıcı ortamların bileşenleri
7Ara Sınav
8Yaratıcı Etkinlikler
9Yaratıcı Etkinlikler
10Yaratıcı Etkinlikler
11Yaratıcı Etkinlikler
12Yaratıcı Etkinlikler
13Yaratıcı Etkinlikler
14Performans Görevlerinin Sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Düşle ve Çiz. Nikalas Catlow (2008). İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık, Çocuk ve Yaratıcılık. A.Turla (2004) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, Resimleriyle Çocuk. H. Yavuzer (2003) İstanbul: Remzi Kitabevi, Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ş.Ö. Aynal, Z.Çetin, H.E.Dağlıoğlu, F.Elibol, H.Z. İnan, E.Ç.Öncü, E. H. Tanju, N.K. Turaşlı, E. Ünlüer, E.Ş. Zeteroğlu (2010). Ankara: Pegem Yayınevi, Okulöncesinde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri. Ş.Oğuzkan, Ö.Demiral, G. Tür (2001) İstanbul: Ya-pa Yayınları, Okulöncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi. Y.Argun (2004). Ankara: Anı Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Proje Hazırlama15050
Proje Sunma15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15455555
ÖÇ25554455
ÖÇ34445555
ÖÇ45554445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00