|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OÖE6007 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE YARATICILIĞI GELİŞTİRİCİ TEKNİKLER | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Yaratıcılık kavramından yola çıkarak yaratıcılığa ilişkin ortaya atılmış kuramlar, yaratıcılık ve zekâ ilişkisi, yaratıcılığı ölçen araçlar, yaratıcı süreçler, yaratıcılığı geliştiren ya da engelleyen durumlar ve hem erken çocukluk dönemindeki çocuklara yaratıcılığı geliştiren aktiviteler uygulamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılık kuramları, yaratıcılığın önemi, yaratıcı ortam ve uygulamalar. | 2 | Yaratıcı düşünme süreçlerini açıklar. | 3 | Yaratıcı sanatlar yoluyla öğretilen kavramları açıklar. | 4 | Yaratıcı ortamların bileşenlerini tanımlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yaratıcık ve sanat, yaratıcı problem çözme, beyin fırtınası, yönetsel yaratıcılık, yönetsel yaratıcılık, yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturmak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, Ders İçeriğinin Açıklanması, Yaratıcılık nedir ve neden önemlidir? Yaratıcılık Teorileri (Freud, Piaget, Vygotsky), Yaratıcılık ve Gelişim, Yaratıcı Sürecin Aşamaları, Karar Verme Süreci Olarak Yaratıcılığın Gelişimi, Yaratıcı bireyler | | | 2 | Doğumdan Altı Yaşa Kadar Yaratıcılık, Yetişkinlerde Yaratıcılık, Yaratıcılığı Geliştirmenin Ön Koşulları, Yaratıcılığın Geliştirilmesi İçin İpuçları | | | 3 | Eğitim Programında Yaratıcılık, Yaratıcı düşünme becerilerinin öğretimi, Yaratıcılığın değerlendirilmesi | | | 4 | Yaratıcılığı arttırmada öğretmen rolleri | | | 5 | Yaratıcı sanatlar yoluyla öğretilen kavramlar | | | 6 | Yaratıcı ortamların bileşenleri | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Yaratıcı Etkinlikler | | | 9 | Yaratıcı Etkinlikler | | | 10 | Yaratıcı Etkinlikler | | | 11 | Yaratıcı Etkinlikler | | | 12 | Yaratıcı Etkinlikler | | | 13 | Yaratıcı Etkinlikler | | | 14 | Performans Görevlerinin Sunumu | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Düşle ve Çiz. Nikalas Catlow (2008). İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık, Çocuk ve Yaratıcılık. A.Turla (2004) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, Resimleriyle Çocuk. H. Yavuzer (2003) İstanbul: Remzi Kitabevi, Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ş.Ö. Aynal, Z.Çetin, H.E.Dağlıoğlu, F.Elibol, H.Z. İnan, E.Ç.Öncü, E. H. Tanju, N.K. Turaşlı, E. Ünlüer, E.Ş. Zeteroğlu (2010). Ankara: Pegem Yayınevi, Okulöncesinde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri. Ş.Oğuzkan, Ö.Demiral, G. Tür (2001) İstanbul: Ya-pa Yayınları, Okulöncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi. Y.Argun (2004). Ankara: Anı Yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 | Proje Hazırlama | 1 | 50 | 50 | Proje Sunma | 1 | 50 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|