Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6014OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YAKLAŞIMLARIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin ilke ve standartları, prensipleri, öğretmenin rolü, aile katılımının nasıl gerçekleştirileceği, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri ve eğitim ortamları konusunda bilgi sahibi olmalarını, yaklaşım ve modellerde öğretmen rolünün neler olduğunu kavratmaktır. Ayrıca ülkemizde ve dünyada kullanılan farklı erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerini farklı açılardan inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk eğitiminin ülkemizdeki son durumu hakkında bilgi sahibi olur.
2Erken çocukluk eğitimi model ve yaklaşımlarını bilir.
3Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin çeşitli ülkelerdeki mevcut durumu ile ülkemizdeki durumunu karşılaştırır.
4Erken çocukluk eğitimi model ve yaklaşımlarının amaç, ilke ve standartlarını bilir.
5Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin öğretmen rolü ve aile katılımı boyutlarını çok yönlü değerlendirir.
6Programın geliştirilmesi konusunda eleştirel yaklaşımda bulunur, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ülkemizde ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin incelemesi, kullandıkları ilke ve standartlar, çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, eğitim ortamı, öğretmen rolü, aile katılımı, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi.
2Erken çocukluk eğitiminin amacı ve önemi Türkiye’de erken çocukluk eğitimi
3Dünyadaki erken çocukluk eğitimi yaklaşımları High Scope Yaklaşımı, Head Start Projesi
4Montessori Yaklaşımı
5Reggio Emilia
6Waldorf Yaklaşımı
7Makale incelemeleri ile ilgili dönem sonu sunuları
8İlk Yıllar Programı (PYP)
9The Whariki
10Yaratıcı Program
11Makale incelemeleri ile ilgili dönem sonu sunuları
12Gymboree
13Makale incelemeleri ile ilgili dönem sonu sunuları
14Child to Child
15Bank Street
16Piramit Metodu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bredekamp, S. & Copple, C. (Eds.). (2006). Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs. (Revised Ed.). Washington DC: National Association for the Education of Young Children (NAEYC Series Number: 234). Cooper, H. (1998). History in the Early Years. NY. Routledge. Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8: 2009 position statement. Washington, DC: NAEYC. Erdiller, Z. B. (2010). Erken çocukluk eğitiminde temel kuramlar ve yaklaşımlar, H. İ. Diken (Ed.) Erken Çocukluk Eğitimi (ss. 55-91). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. IBO, (2007). Making The PYP Happen: A Curriculum for International Primary Education. International Baccalaureate Peterson House, Cardiff, Wales, UK. http://www.pbs.org/parents/education/going-to-school/choosing/comparing-preschool-philosophies-montessori-waldorf-and-more/ Temel, F. Z. (Edt),(2010), Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar, Ankara: Vize Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama18080
Rapor Sunma18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ34555545
ÖÇ45555555
ÖÇ54444555
ÖÇ65555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00