Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OÖE6011 | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuğu tanıma tekniklerinin gerekliliğini ve özelliklerini bilir. | 2 | Yaşa ve amaca uygun teknik seçimini yapabilir. | 3 | Özelliklerine ve amacına uygun olarak tanıma tekniğini uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuğu tanımanın önemi ve tanımanın boyutları (alanları), tanıma teknikleri (gözlem, görüşme, projektif testler, kontrol listeleri, rating scale) ilke ve yöntemleri, çocuğu tanımaya ait farklı kültürlerdeki gelişimsel normların karşılaştırılması, normal gelişim gösteren farklı etkinlik alanlarında çeşitli gözlem teknikleri kullanarak değerlendirme çalışmaları yer almaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | | | 2 | Çocukları tanıma sürecinde temel ilkeler | | | 3 | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler | | | 4 | Gözlem tekniği | | | 5 | Anektod kayıtları Gözlem listeleri | | | 6 | Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler | | | 7 | Derecelendirme ölçekleri, Özellik kayıt çizelgeleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Görüşme tekniği | | | 10 | Anket tekniği Sosyometrik teknikler | | | 11 | Olay incelemesi tekniği | | | 12 | Sosyometrik teknikler | | | 13 | | Proje sunumları | | 14 | | Proje sunumları | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
McAfee, O. & Leong, D. (2009). Assessing and guiding young children's development and learning (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon ; Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn & Bacon. ? Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. Wright, R.J. (2010). Multifaceted Assessment for Early Childhood Education. Los Angeles: SAGE Publication. Boz, M. (ed) (2018) Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık. Önder, A. (ed) (2016) Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri. Pegem A Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|