Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6011ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRMEZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çocuğu tanıma tekniklerinin gerekliliğini ve özelliklerini bilir.
2Yaşa ve amaca uygun teknik seçimini yapabilir.
3Özelliklerine ve amacına uygun olarak tanıma tekniğini uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuğu tanımanın önemi ve tanımanın boyutları (alanları), tanıma teknikleri (gözlem, görüşme, projektif testler, kontrol listeleri, rating scale) ilke ve yöntemleri, çocuğu tanımaya ait farklı kültürlerdeki gelişimsel normların karşılaştırılması, normal gelişim gösteren farklı etkinlik alanlarında çeşitli gözlem teknikleri kullanarak değerlendirme çalışmaları yer almaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
2Çocukları tanıma sürecinde temel ilkeler
3Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler
4Gözlem tekniği
5Anektod kayıtları Gözlem listeleri
6Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler
7Derecelendirme ölçekleri, Özellik kayıt çizelgeleri
8Ara Sınav
9Görüşme tekniği
10Anket tekniği Sosyometrik teknikler
11Olay incelemesi tekniği
12Sosyometrik teknikler
13Proje sunumları
14Proje sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
McAfee, O. & Leong, D. (2009). Assessing and guiding young children's development and learning (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon ; Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn & Bacon. ? Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. Wright, R.J. (2010). Multifaceted Assessment for Early Childhood Education. Los Angeles: SAGE Publication. Boz, M. (ed) (2018) Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık. Önder, A. (ed) (2016) Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri. Pegem A Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Proje Hazırlama15050
Proje Sunma15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00