Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OÖE6002 | OYUN TEMELLİ ÖĞRENME | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı oyunun tarihsel ve kültürel anlamını anlayabilmek, çocuk hakkı olarak oyun konusunda bilgilenmek, oyuna evrimsel ve antropolojik yaklaşımı, oyuna psikanalitik yaklaşımı, oyuna psikolojik yaklaşımı, oyuna gelişimsel yaklaşımı ve yeni oyun teorilerini tartışabilmek, oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkılarını kavramak, oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin ?yöntem? çalışmalarını ve oyunu çocuğu değerlendirme aracı olarak kullanabilmektir. Ayrıca bilimsel olarak geçmişten, bugüne ve geleceğe yönelik oyun algılamaları, oyunun önemini ve değerini artırıcı ve oyun kuramlarını geliştirmeye yönelik araştırma yapabilmektir. Bununla beraber oyunla eğitim programını önemi, oyun becerilerini programlamak ve uygulamalar yapmak ve oyunu gözlemleyerek programı ve çocuğu değerlendirmek, oyunun değeri ile ilgili bilimsel ilgiyi yaygınlaştırmak dersin amacını oluşturmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyunun tarihsel ve kültürel anlamını anlar | 2 | Çocuk hakkı olarak oyunu sahip çıkar ve savunur | 3 | Oyun kuramlarını öğrenir ve klasik ve modern oyun kuramlarla ilişkilendirerek tartışır | 4 | Oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkılarını kavrar | 5 | Oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin yöntemler geliştirir | 6 | Oyunu çocuğu ve programı değerlendirme aracı olarak kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oyunu tarihsel ve kültürel anlamı ve gelişimi, oyuna yönelik evrimsel ve antropolojik bakış açısı, oyuna yönelik gelişimsel ve psikoanalitik bakış açısı, yeni oyun teorileri, oyun materyalleri, çocuk hakkı olarak oyun, oyun yoluyla öğrenme, oyun yoluyla öğrenme uygulamaları, programı ve çocuğu değerlendirme aracı olarak oyun |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyunun tarihsel ve kültürel anlamı ve gelişimi | | | 2 | Oyuna Yaklaşımlar 1: Oyuna evrimsel ve antropolojik yaklaşımı | | | 3 | Oyuna Yaklaşımlar 2: Oyuna psikanalitik ve psikolojik yaklaşımı | | | 4 | Oyuna Yaklaşımlar 3: Oyuna gelişimsel yaklaşım ve yeni oyun teorileri | | | 5 | Oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkıları | | | 6 | Oyun materyallerinin oyuna etkisi | | | 7 | Çocuk Hakkı Olarak Oyun | | | 8 | Değerlendirme aracı olarak; oyun | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Oyunun gerçek anlamı; Sadece oyun mu? Yoksa oyun yoluyla öğrenme mi?: Oyunun Kaybolan Anlamı: Oyun Algıları | | | 11 | Öğrenme Aracı Olarak; Oyun: Oyun yoluyla öğrenme | | | 12 | Oyunu gözlemleyerek programı ve çocuğun değerlendirmesi | | | 13 | Oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin yöntem çalışmaları | | | 14 | Oyunla eğitim programı uygulama örnekleri ve oyun becerilerini eğitim programında kullanılması | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A.Pellegrini (2010) The Oxford Handbook of the Development of Play
A.Pellegrini ve P.Smith (2004). The Nature of Play: Great Apes and Humans
E. Wood (2005). Play, Learning and the Early Childhood Curriculum
K.H. Pasek ve R.M. Golinkoff (2008). A Mandate for Playful Learning in Preschool: Presenting the Evidence
D. Singer, R.M. Golinkoff, K.H. Pasek (2009). Play:Learning: How Play Motivates and Enhances Children's Gognitive and Social-Emotional Growth
V.G.Paley (2005): A Child's Work: The Importance of Fantasy Play
G. Gronlund (2010). Developmentally Appropriate Play: Guiding Young Children to A Higher Level.
Göncü, A. (2021). Oyunda Büyümek: Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Sosyo Kültürel Bakış. Koç Üniversitesi Yayınları:192, 3. Baskı: İstanbul, Mayıs, 2022. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|