Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6002OYUN TEMELLİ ÖĞRENMEZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı oyunun tarihsel ve kültürel anlamını anlayabilmek, çocuk hakkı olarak oyun konusunda bilgilenmek, oyuna evrimsel ve antropolojik yaklaşımı, oyuna psikanalitik yaklaşımı, oyuna psikolojik yaklaşımı, oyuna gelişimsel yaklaşımı ve yeni oyun teorilerini tartışabilmek, oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkılarını kavramak, oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin ?yöntem? çalışmalarını ve oyunu çocuğu değerlendirme aracı olarak kullanabilmektir. Ayrıca bilimsel olarak geçmişten, bugüne ve geleceğe yönelik oyun algılamaları, oyunun önemini ve değerini artırıcı ve oyun kuramlarını geliştirmeye yönelik araştırma yapabilmektir. Bununla beraber oyunla eğitim programını önemi, oyun becerilerini programlamak ve uygulamalar yapmak ve oyunu gözlemleyerek programı ve çocuğu değerlendirmek, oyunun değeri ile ilgili bilimsel ilgiyi yaygınlaştırmak dersin amacını oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Oyunun tarihsel ve kültürel anlamını anlar
2Çocuk hakkı olarak oyunu sahip çıkar ve savunur
3Oyun kuramlarını öğrenir ve klasik ve modern oyun kuramlarla ilişkilendirerek tartışır
4Oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkılarını kavrar
5Oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin yöntemler geliştirir
6Oyunu çocuğu ve programı değerlendirme aracı olarak kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyunu tarihsel ve kültürel anlamı ve gelişimi, oyuna yönelik evrimsel ve antropolojik bakış açısı, oyuna yönelik gelişimsel ve psikoanalitik bakış açısı, yeni oyun teorileri, oyun materyalleri, çocuk hakkı olarak oyun, oyun yoluyla öğrenme, oyun yoluyla öğrenme uygulamaları, programı ve çocuğu değerlendirme aracı olarak oyun
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oyunun tarihsel ve kültürel anlamı ve gelişimi
2Oyuna Yaklaşımlar 1: Oyuna evrimsel ve antropolojik yaklaşımı
3Oyuna Yaklaşımlar 2: Oyuna psikanalitik ve psikolojik yaklaşımı
4Oyuna Yaklaşımlar 3: Oyuna gelişimsel yaklaşım ve yeni oyun teorileri
5Oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkıları
6Oyun materyallerinin oyuna etkisi
7Çocuk Hakkı Olarak Oyun
8Değerlendirme aracı olarak; oyun
9Ara Sınav
10Oyunun gerçek anlamı; Sadece oyun mu? Yoksa oyun yoluyla öğrenme mi?: Oyunun Kaybolan Anlamı: Oyun Algıları
11Öğrenme Aracı Olarak; Oyun: Oyun yoluyla öğrenme
12Oyunu gözlemleyerek programı ve çocuğun değerlendirmesi
13Oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin yöntem çalışmaları
14Oyunla eğitim programı uygulama örnekleri ve oyun becerilerini eğitim programında kullanılması
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A.Pellegrini (2010) The Oxford Handbook of the Development of Play A.Pellegrini ve P.Smith (2004). The Nature of Play: Great Apes and Humans E. Wood (2005). Play, Learning and the Early Childhood Curriculum K.H. Pasek ve R.M. Golinkoff (2008). A Mandate for Playful Learning in Preschool: Presenting the Evidence D. Singer, R.M. Golinkoff, K.H. Pasek (2009). Play:Learning: How Play Motivates and Enhances Children's Gognitive and Social-Emotional Growth V.G.Paley (2005): A Child's Work: The Importance of Fantasy Play G. Gronlund (2010). Developmentally Appropriate Play: Guiding Young Children to A Higher Level. Göncü, A. (2021). Oyunda Büyümek: Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Sosyo Kültürel Bakış. Koç Üniversitesi Yayınları:192, 3. Baskı: İstanbul, Mayıs, 2022.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555545
ÖÇ25555555
ÖÇ35455555
ÖÇ45555555
ÖÇ55555555
ÖÇ65555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00