Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB5053ÖĞRENME PSİKOLOJİSİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, öğrenme kuramlarını ve bu kuramların ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularının neler olduğunu açıklamaları beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar.
2Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar.
3Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurgularını açıklar.
4Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
5Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
6Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar
7Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
8“İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurgularını açıklar.
9Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
10Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
11Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
12
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim, öğrenme ve öğretim Klasik Koşullanma (Pavlov) Bitişik Kuramlar (John Broadus- Edwın Ray Guthrie) Bağlaşımcılık (Edward Lee Thorndike) Edimsel Koşullanma (Burrhus Frederic Skinner) Sistematik Davranış Kuramı (Clark Leonard Hull) İşaret- Gestalt Kuramı (Edward Chace Tolman) Sosyal Bilişsel Kuram ( Albert Bandura) Gestalt Kuramı (Wertheimer, Köhler ve Kofla). Bilgiyi İşleme Kuramı Nörofizyolojik Kuram- Donal Olding Hebb
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar.
2Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar
3Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurguları
4Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
5Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
6Ara Sınav
7Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
8Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
9Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
10“İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurguları
11Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
12Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
13Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
14Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur.
15Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur.
16Final Sınavıı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Domian, M. (2008). The Essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth Learning, Inc. Senemoğlu, N (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Anlara: Pegem Akademi. Howe, M.J.A (2011). Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları. Ormrod, J. A. (2013). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık Driscoll, M.P (2013). Öğretim Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Deney12525
Gözlem5525
Örnek Vaka İncelemesi5525
Makale Yazma12525
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma14114
Rapor11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)154
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3
ÖÇ1555
ÖÇ2555
ÖÇ3555
ÖÇ4555
ÖÇ5555
ÖÇ6555
ÖÇ7555
ÖÇ8555
ÖÇ9555
ÖÇ10555
ÖÇ11555
ÖÇ12555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00