Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB5053 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, öğrenme kuramlarını ve bu kuramların ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularının neler olduğunu açıklamaları beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar. | 2 | Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar. | 3 | Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurgularını açıklar. | 4 | Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. | 5 | Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. | 6 | Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar | 7 | Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. | 8 | “İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurgularını açıklar. | 9 | Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. | 10 | Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. | 11 | Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. | 12 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim, öğrenme ve öğretim
Klasik Koşullanma (Pavlov)
Bitişik Kuramlar (John Broadus- Edwın Ray Guthrie)
Bağlaşımcılık (Edward Lee Thorndike)
Edimsel Koşullanma (Burrhus Frederic Skinner)
Sistematik Davranış Kuramı (Clark Leonard Hull)
İşaret- Gestalt Kuramı (Edward Chace Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram ( Albert Bandura)
Gestalt Kuramı (Wertheimer, Köhler ve Kofla).
Bilgiyi İşleme Kuramı
Nörofizyolojik Kuram- Donal Olding Hebb
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar. | | | 2 | Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar | | | 3 | Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurguları | | | 4 | Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 5 | Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 8 | Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 9 | Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 10 | “İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurguları | | | 11 | Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 12 | Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 13 | Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | | | 14 | Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur. | | | 15 | Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur. | | | 16 | Final Sınavıı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Domian, M. (2008). The Essentials of conditioning and learning.
Belmont, CA: Wadsworth Learning, Inc.
Senemoğlu, N (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Anlara: Pegem Akademi.
Howe, M.J.A (2011). Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
Ormrod, J. A. (2013). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık
Driscoll, M.P (2013). Öğretim Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Deney | 1 | 25 | 25 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ12 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|