Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB5011İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALARZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, ilkokul matematik dersi öğretim programı, matematik öğretimi, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, öğrenme güçlükleri üzerinde Türkçe ve yabancı dilde yayınlanan bilimsel çalışmalara ilişkin alanyazın taraması gerçekleştirebilmesi ve ulaştığı çalışmaları çeşitli amaçlar doğrultusunda analiz ederek değerlendirebilmeleri; matematik öğretimi alanında bilimsel araştırma becerileri edinmeleri amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İlkokul matematik dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınlara ulaşır.
2İlkokul matematik dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınları amaçları doğrultusunda analiz eder.
3İlkokul matematik dersi öğretimi alanına ilişkin araştırma becerisi geliştirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İlkokul matematik dersi öğretim programı İlkokul matematik dersine ilişkin gerçekleştirilmiş olan Türkçe ve yabancı dildeki bilimsel yayınlar (bildiri, tez, makale) Matematik öğretimi alanı araştırma becerileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımlar.
2Matematik öğretimi alanında Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel çalışmalara erişim
3Matematik öğretimi üzerinde yeni “yaklaşımlar” üzerinde gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
4Matematik alanında “problem çözme becerisi ve öğretimi” ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaları belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
5Matematik dersi öğretim programı ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaları belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
6İlkokul matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
7İlkokulda dört işlem öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaları belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
8İlkokulda kesirler öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
9İlkokulda ondalık sayılar öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
10İlkokulda geometri öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
11İlkokulda ölçme öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
12İlkokulda veri öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
13İlkokulda matematik öğretimi alanında sorunların gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaları doğrultusunda değerlendirme
14 İlkokulda matematik öğretimi alanında çalışmak istediği bir konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
15Araştırdığı konuyu bilimsel araştırma yönergelerine uygun olarak raporlaştırma
16Gerçekleştirdiği araştırmasına ilişkin raporu alanındaki kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Durmuş, S. (2007) Oluşturmacılık Teori, Perspektif ve Uygulama. İlkokul ve Ortaokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları. Baykul, Y. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Tertemiz, N.; Çakmak, M. (2003) Problem Çözme (İlköğretim I.Kademe Matematik Dersi Örnekleriyle). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Özçelik, D. A. (1977). İlköğretim Matematik Öğretimi. Ankara: YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Altun, M. (1998) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Yayıncılık. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast. Dickson,L. (1990) Children Learning Mathematics . England: Cassell Educational Ltd. Toluk, Z.; Olkun, S. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Gözlem5525
Örnek Vaka İncelemesi5525
Makale Yazma12525
Makale Kritik Etme5525
Okuma25125
Rapor21224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)149
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3
ÖÇ1555
ÖÇ2555
ÖÇ3555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00