Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB5010 | MATEMATİK EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının matematik dersi öğretim programının temel özelliklerini, yapısını, dayandığı kuram ve ilkeleri; matematik dersi öğretimi uygulamalarına ilişkin güncel yaklaşım, tartışma ve bilimsel dayanaklı çözüm önerileri konusunda bilgi ve yaklaşım sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Gökhan ÖZSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematik dersi öğretim programını tanır | 2 | Matematik dersinin yapısını açıklar. | 3 | Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimleri açıklar. | 4 | Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmaları eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 | Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir. | 6 | Matematik dersinde geliştirilmesi amaçlana üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin güncel yaklaşımlar ile ülkemizde var olan duruma ilişkin değerlendirmelerde bulunur. | 7 | PISA ve TIMMS sınavlarını, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açısından değerlendirir. | 8 | PISA ve TIMMS sınav değerlendirme raporları açısından ülkemiz matematik öğretimini değerlendirir. | 9 | Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunların neler olduğunu belirler. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematik dersi öğretim programı
Matematik dersi yapısı
Matematik dersinde dünyada ve ülkemizde yönelimler
Matematik ve üst düzet düşünme becerileri
PISA
TIMMS
Ülkemizde matematik öğretiminde yaşanan sorunlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 |
Matematik dersi öğretim programı vizyon, amaç ve yapısı
| | | 2 | Matematik dersi yapısı | | | 3 | Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimler
| | | 4 | Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve eleştirel olarak okuma | | | 5 | Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | | | 8 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | | | 9 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | | | 10 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | | | 11 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | | | 12 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | | | 13 | PISA sınavı, raporları | | | 14 | TIMMS sınavı, raporları | | | 15 | Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunlar | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB. (2006). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı
"Mathematics curriculum". UK Department of Education. 17 January 2013.
Campbell, P.; Ellington, A.; Haver, W.; Inge, I. (2013). The Elementary Mathematics Specialist’s Handbook.NCTM.
Schwartz, S.; Curcio, F. (2013). Connect the Process of Problem Solving with the Content of the Common Core. NCTM. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Gözlem | 2 | 10 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|