Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB5010MATEMATİK EĞİTİMİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının matematik dersi öğretim programının temel özelliklerini, yapısını, dayandığı kuram ve ilkeleri; matematik dersi öğretimi uygulamalarına ilişkin güncel yaklaşım, tartışma ve bilimsel dayanaklı çözüm önerileri konusunda bilgi ve yaklaşım sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Gökhan ÖZSOY
Öğrenme Çıktıları
1Matematik dersi öğretim programını tanır
2Matematik dersinin yapısını açıklar.
3Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimleri açıklar.
4Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmaları eleştirel bir gözle değerlendirir.
5Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir.
6Matematik dersinde geliştirilmesi amaçlana üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin güncel yaklaşımlar ile ülkemizde var olan duruma ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
7PISA ve TIMMS sınavlarını, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açısından değerlendirir.
8PISA ve TIMMS sınav değerlendirme raporları açısından ülkemiz matematik öğretimini değerlendirir.
9Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunların neler olduğunu belirler.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematik dersi öğretim programı Matematik dersi yapısı Matematik dersinde dünyada ve ülkemizde yönelimler Matematik ve üst düzet düşünme becerileri PISA TIMMS Ülkemizde matematik öğretiminde yaşanan sorunlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Matematik dersi öğretim programı vizyon, amaç ve yapısı
2Matematik dersi yapısı
3Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimler
4Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve eleştirel olarak okuma
5Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları
6Ara Sınav
7Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
8Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
9Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
10Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
11Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
12Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
13PISA sınavı, raporları
14TIMMS sınavı, raporları
15Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunlar
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEB. (2006). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı "Mathematics curriculum". UK Department of Education. 17 January 2013. Campbell, P.; Ellington, A.; Haver, W.; Inge, I. (2013). The Elementary Mathematics Specialist’s Handbook.NCTM. Schwartz, S.; Curcio, F. (2013). Connect the Process of Problem Solving with the Content of the Common Core. NCTM.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Takım/Grup Çalışması21020
Gözlem21020
Örnek Vaka İncelemesi5630
Rapor Hazırlama5630
Rapor Sunma5210
Proje Tasarımı /Yönetimi11010
Makale Kritik Etme5315
Bireysel Çalışma14114
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)163
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3
ÖÇ1555
ÖÇ2555
ÖÇ3555
ÖÇ4555
ÖÇ5555
ÖÇ6555
ÖÇ7555
ÖÇ8555
ÖÇ9555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00