Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FME611MATEMATİKTE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kavram gelişim sürecinin temel özelliklerini kavramak, matematik eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavramak, matematik eğitiminde kavram öğretiminde kullanılabilecek materyal geliştirebilmek ve uygulayabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Matematik öğretiminde kavramsal düzeyde öğretimin önemini kavrayabilme.
2Kavram öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri geliştirebilme.
3Kavram öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri uygulayabilme.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kavramın tanımı, kavram geliştirme süreçleri, matematik eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemleri, kavram haritaları, anlam çözümleme tabloları, bilgi haritaları, kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi, kavramsal değişim, kavramsal değişim metinleri, kavram karikatürleri ve çalışma yaprakları uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tam sayılar ve tam sayılarla işlemlerin öğretimi
2Basamak değeri ve öğretimi
3Kesir kavramı ve öğretimi
4Kesirlerle işlemler ve öğretim süreçleri
5Kesirlerin öğretiminde kullanılabilecek model kullanma etkinlikleri
6Oran kavramı ve öğretimi
7Yüzde kavramı ve öğretimi
8Vize sınavı
9Olasılık kavramı ve öğretimi
10Geometri öğretimi
11Geometri öğretimi
12Veri işleme ve analizi öğretimi
13Kavram yanılgıları ve nedenleri
14Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri
15Özel yanılgılar ve giderilme yolları
16Özel yanılgılar ve giderilme yolları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baki, A., 2006. (Ed). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayıncılık, Ankara.Ülgen, G. 2001. Kavram geliştirme, Pegema Yayıncılık, Ankara.Baykul, Y. (2003). İlköğretimde matematik öğretimi: 6-8. sınıflar için. Ankara: Pegem Yayıncılık.Beydoğan, Ö. 1998. Çocuklarda Kavram Öğrenme ve Kavram Öğretme, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.Dabell , J., Naylor, S. ve Keogh, B. 2008. Concept Cartoons in Mathematics Education, David Fulton Publishers, UK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Problem Çözümü5315
Tartışma14342
Takım/Grup Çalışması339
Beyin Fırtınası14342
Rapor Hazırlama2510
Rapor Sunma212
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ144 44    4 44
ÖÇ2     4    4  
ÖÇ344    4 4  4 
ÖÇ4             
ÖÇ5            4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00