Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FME609MATEMATİKSEL OKURYAZARLIKZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı matematik öğretimi ile kazandırılmaya çalışılan matematik okuryazarlığı becerisini geliştirmektir. Ayrıca öğretmen adaylarının matematiksel düşünme ve matematiksel karar verme süreçlerini kullanarak günlük hayatta matematiğin oynadığı rolü anlatmak ve tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Meral CANSIZ AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Matematiksel okuryazarlık kavramı hakkında bilgi sahibi olmak
2Matematik okuryazarlığının boyutları hakkında bilgi sahibi olmak
3Matematiksel okuryazarı bireylerin sahip olması gereken biteliklerile ilgili bilgi sahibi olmak.
4Matematiksel okuryazarlığın matematik programındeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak
5Matematiksel düşünme ve matematiksel karar verme süreçlerini kullanarak matematiğin günlük hayattaki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak
6Matematiksel okuryazarlığın değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
7Matematiksel okuryazarlığı ölçen uluslararası düzeyde yapılan (PISA,TIMSS, vb)sınavlar hakkında bilgi sahibi olmak.
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiksel okuryazarlık kavramı, matematiksel okuryazarlığın boyutları, uluslararası düzeyde yapılan matematiksel okuryazarlık değerlendirme sınavları, bu sınavlardaki soru yapıları ve ölçme-değerlendirme yaklaşımı, matematiksel okuryazarlığa sahip bireylerin nitelikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı ve okuryazarlık kavramı
2Matematiksel okuryazarlık tanımı, matematiğin günlük hayatta yeri ve önemi
3Matematiksel okuryazarlığın boyutları
4Matematiksel okuryazar bireyin nitelikleri
5İlkokul ve ortaokul programında matematiksel okuryazarlığın yeri ve önemi
6Matematiksel okuryazarlığın değerlendirilmesi
7Ara sınav
8PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi
9PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi
10PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi
11Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
12Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
13Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
14Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
15Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
16Geliştirilen etkinliklerin sunulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altun, Murat (2005). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Sinan Olkun, Zülbiye Toluk Uçar (2004) İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Anı Yayıncılık 3. Baskı. Van De Wella, J., Karp, K. ve Ray-Williams, J., (2012) İlkokul ve Ortaokul Matematiği. Çeviren (Ed): S.Durmuş. Nobel Yayın Dağıtım. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü10330
Problem Çözümü6318
Tartışma10330
Soru-Yanıt10330
Takım/Grup Çalışması236
Beyin Fırtınası818
Rapor Hazırlama236
Rapor Sunma236
Proje Hazırlama188
Proje Sunma133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)191
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2          4  
ÖÇ3   4         
ÖÇ4      4  4   
ÖÇ5             
ÖÇ6             
ÖÇ7             
ÖÇ8             
ÖÇ9             
ÖÇ10             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00