Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FME601MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amaçlarından biri öğretmen adaylarının bilimsel araştırmanın önemini ve gerekliliği kavratarak matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmelerini sağlamaktır. Bir diğer amaç geleceğin öğretmenlerine matematik ve onun öğretimine yönelik temel düzeyde araştırma yapabilme bilgisi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Meral CANSIZ AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırmaların önemini ve gerekliliğini kavrama
2Bir araştırmanın genel sürecini algılama ve aşamalarını kavrama.
3Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme.
4Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları kavrama.
5Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme.
6Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim ve bilimsel çalışma, Literatür tarama, Bilimsel araştırma türleri, yöntem ve teknikleri, bilimsel çalışmanın planlanarak yürütülmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim nedir - Araştırma ve bilimsel araştırma nedir - Araştırmanın ve bilimsel araştırmanın önemi ve gerekliliği.
2 Bilimsel eserler, ürünler nelerdir - Nasıl üretilir Nasıl Yayımlanır Nasıl ulaşılır - Bir bilimsel araştırmanın genel yapısının tanıtılması.
3Basılı ve elektronik ortamlarda bilimsel eserlere yönelik tarama yapma ve yararlanma yöntemlerinin tanıtılması. - Ulusal veri tabanlarında tarama yapma. - Uluslararası veri tabanlarında tarama yapma.
4Ortaöğretim Mat. Dersi Öğretim Programları ve Özel Alan Yeterlikleri perspektifinden araştırmaya bakış.
5Bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar - Nicel araştırma paradigması - Nitel araştırma paradigması ve iki paradigmanın karşılaştırılması
6Araştırma Türleri - Deneysel Araştırmalar - Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları - Korelasyonel Araştırmaları
7Araştırma Türlerine Genel Bakış - Tarama Araştırmaları - Eylem Araştırmaları - Etnografik Araştırmalar - Meta-Analiz Çalışmaları
8Ara Sınav
9Matematik ve matematik eğitimi alanlarında bilimsel bildiri ve poster örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
10Matematik ve matematik eğitimi alanlarında bilimsel bildiri ve poster örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
11Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Tarama, Review Derleme ve Çeviri, Tipi)
12Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Tarama, Review Derleme ve Çeviri, Tipi)
13Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Araştırma Makaleleri)
14Yıl sonu proje çalışmalarının değerlendirilmesi
15Yıl sonu proje çalışmalarının değerlendirilmesi
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-- Modern Araştırmacı (2008), Jacques Barzun ve Henry F. Graff, Tübitak Yayınları. -- Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (2010), Salih Çepni, KTÜ, Fatih Eğitim Fakültesi Yayınları. -- Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2008), Şener Büyüköztürk ve ark, Pegama Yayınları. -- Key Ideas in Educational Research (2006), David Scott ve Marlene Morrison, Continuum. -- Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri, Cengiz Alacacı ve ark. MEB.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma8324
Soru-Yanıt14342
Takım/Grup Çalışması515
Alan Çalışması3824
Rapor Hazırlama3824
Rapor Sunma313
Makale Kritik Etme4312
Bireysel Çalışma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)186
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1           4 
ÖÇ2             
ÖÇ3  4  4   4   
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00