Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ689-17DENEYSEL TASARIM VE İSTATİSTİKSEL ANALİZZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere istatistiksel verilerin analizinde kullanılan yöntem ve araçların neler olduğunun yanı sıra deneysel tasarımda bu araç ve yöntemlerin nasıl kullanılacağına ilişkin bilgiler öğretilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Hasan SEVGİLİ
Öğrenme Çıktıları
1Hipotez testini ve sonuçların istatistiksel anlamlılığını kavrar
2Veri düzenlemeyi, grafiklerin kullanımını bilir ve temel istatistiği yapabilir
3Klasik istatistiksel yöntemlerle biyolojik datayı analiz edebilir
4Başarılı bir deney tasarımı yapabilir
5Literatürdeki deneysel tasarımları kavrayabilir, kullanılan istatistiksel analizleri anlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimin biyolog olarak vazgeçilmez bir parçası, deneyler tasarlamak, verileri doğru analiz etmek ve yorumlamaktır. Bu ders öğrencileri veri işleme, sunum ve istatistiksel veri analizi yapmaya yönlendirir ve iyi bir istatistiksel analiz gereklilikleri ışığında, iyi deneysel tasarım ve araştırmaların kritik analizinin temellerini oluşturur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hipotez testiTeorikYok
2Örneklem ve deneysel tasarımTeorikYok
3Değişkenler ve dağılımlarTeorikYok
4Veri düzenleme ve UygulamaTeorikYok
5Tanımsal istatistik ve verilerin gösterim teknikleriTeorikYok
6UygulamaTeorikYok
7Frekans dağılımlarının analizi, Normal dağılım testleri ve uygulamalarıTeorikYok
8Parametrik ve parametrik olmayan testler, kovaryans, korelasyonlarTeorikYok
9ArasınavTeorikYok
10Regresyon ve uygulamalarıTeorikYok
11Parametrik ve parametrik olmayan varyans analizleriTeorikYok
12UygulamaTeorikYok
13Temel Bileşenler AnaliziTeorikYok
14Final SınavıTeorikYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dytham, C. 2011. Choosing and Using Statistics: A Biologist’s Guide. Wiley-Blackwell, Third Edition, 298 s. Crawley, M.J. 2005. Statistics: An introduction using R. Wiley, 354 s. Kabacoff, R. 2015. R in Action: Data Analysis and Graphics with R. Manning Publications Co., 608 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım21428
Bireysel Çalışma14040
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14545
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ12       
ÖÇ2 3    3 
ÖÇ3    4  3
ÖÇ4   3    
ÖÇ5     3  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00