|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES608175403 | SPORDA ANTROPOMETRİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Antropometri ve somatotip kavramları, somatotip belirleme yöntemleri ve verilerin analizi, somatotip ve sporda fiziksel performans, somatotip ve sporda başarı ilişkisi ve çeşitli spor dallarının somatotip bölgelerdeki dağılımı konuları hakkında bilgili kazandırmak.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | öğretim üyeleri | Öğrenme Çıktıları | 1 | antropometri ve somatotip kavramlarını kavrayabilir. | 2 | somatotip belirleme metodunu ve verilerini analiz edebilirler. | 3 | somatotip ve sporda fiziksel performansı ilişkisini kavrayabilirler. | 4 | somatotip ve sporda başarı ilişkisini kavrayabilirler. | 5 | olimpik ve diğer uluslararası yarışmalarda elde edilen somatotip bulguları analiz edebilirler. | 6 | çeşitli spor dallarında somatotip bölgelerdeki dağılımı inceleyebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Antropometri ve somatotip kavramları, somatotip belirleme metodu ve verilerin analizi, somatotip ve sporda fiziksel performans, somatotip ve sporda başarı ilişkisi, olimpik ve diğer uluslararası yarışmalarda elde edilen somatotip bulgular, çeşitli spor dallarında somatotip bölgelerdeki dağılımlar.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Antropometri ve somatotip kavramları.
| | | 2 | Ölçme teknikleri ve tanımlar.
| | | 3 | Uzunluk ölçümleri.
| | | 4 | Çevre ölçümleri.
| | | 5 | Çap ölçümleri.
| | | 6 | Skinfold ölçümleri.
| | | 7 | Somatotiplerin dağılımı ve noktalanması, somatogram
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Somatotip belirleme metodu ve verilerin analizi.
| | | 10 | Somatotip ve sporda fiziksel performans.
| | | 11 | Somatotip ve sporda başarı ilişkisi.
| | | 12 | Ödev.
| | | 13 | Olimpik ve diğer uluslararası yarışmalarda elde edilen somatotip bulguların incelenmesi.
| | | 14 | Çeşitli spor dallarında somatotip bölgelerdeki dağılımlarının incelenmesi.
| | | 15 | Yetenek seçiminde yapısal faktörlerin incelenmesi.
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı / Malzemesi
1 Tamer, K. (2000). Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Bağırgan Yayımevi, Ankara.
2 Zorba, E. ve Ziyagil, M.A. (1995). Vücut Kompozisyonu ve Ölçüm Metotları, Trabzon, Gen Matbaacılık Reklamcılık Ltd. Şti. Ankara.
3 Gürses, Ç ve Olgun, P. (1991). Sporda Başarıyı Etkileyen Faktörler, Sportif Yetenek Araştırma Metodu, Türk Spor Vakfı Yayınlar
4 Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss,M.L. (Çeviren: Mesut Cerit) (1999). Beden Eğitimin Fizyolojik Temelleri, Bağırgan Yayımevi, Ankara.
İlave Kaynak
1 Carter, J.E.L., Heath, B.H. (1990). Somatotyping - Development and Applications, The Press Syndicate of the University of Cambridge, USA,
2 Norton, K., Olds, T. (2004). Anthropometrica, A Text Book of Body Measurement For Sports And Health Courses, Published by University of New South Wales Press Ltd., Australia. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|