Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES608175403SPORDA ANTROPOMETRİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Antropometri ve somatotip kavramları, somatotip belirleme yöntemleri ve verilerin analizi, somatotip ve sporda fiziksel performans, somatotip ve sporda başarı ilişkisi ve çeşitli spor dallarının somatotip bölgelerdeki dağılımı konuları hakkında bilgili kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
öğretim üyeleri
Öğrenme Çıktıları
1antropometri ve somatotip kavramlarını kavrayabilir.
2somatotip belirleme metodunu ve verilerini analiz edebilirler.
3somatotip ve sporda fiziksel performansı ilişkisini kavrayabilirler.
4somatotip ve sporda başarı ilişkisini kavrayabilirler.
5olimpik ve diğer uluslararası yarışmalarda elde edilen somatotip bulguları analiz edebilirler.
6çeşitli spor dallarında somatotip bölgelerdeki dağılımı inceleyebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antropometri ve somatotip kavramları, somatotip belirleme metodu ve verilerin analizi, somatotip ve sporda fiziksel performans, somatotip ve sporda başarı ilişkisi, olimpik ve diğer uluslararası yarışmalarda elde edilen somatotip bulgular, çeşitli spor dallarında somatotip bölgelerdeki dağılımlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Antropometri ve somatotip kavramları.
2Ölçme teknikleri ve tanımlar.
3Uzunluk ölçümleri.
4Çevre ölçümleri.
5Çap ölçümleri.
6Skinfold ölçümleri.
7Somatotiplerin dağılımı ve noktalanması, somatogram
8Arasınav
9Somatotip belirleme metodu ve verilerin analizi.
10Somatotip ve sporda fiziksel performans.
11Somatotip ve sporda başarı ilişkisi.
12Ödev.
13Olimpik ve diğer uluslararası yarışmalarda elde edilen somatotip bulguların incelenmesi.
14Çeşitli spor dallarında somatotip bölgelerdeki dağılımlarının incelenmesi.
15Yetenek seçiminde yapısal faktörlerin incelenmesi.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi 1 Tamer, K. (2000). Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Bağırgan Yayımevi, Ankara. 2 Zorba, E. ve Ziyagil, M.A. (1995). Vücut Kompozisyonu ve Ölçüm Metotları, Trabzon, Gen Matbaacılık Reklamcılık Ltd. Şti. Ankara. 3 Gürses, Ç ve Olgun, P. (1991). Sporda Başarıyı Etkileyen Faktörler, Sportif Yetenek Araştırma Metodu, Türk Spor Vakfı Yayınlar 4 Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss,M.L. (Çeviren: Mesut Cerit) (1999). Beden Eğitimin Fizyolojik Temelleri, Bağırgan Yayımevi, Ankara. İlave Kaynak 1 Carter, J.E.L., Heath, B.H. (1990). Somatotyping - Development and Applications, The Press Syndicate of the University of Cambridge, USA, 2 Norton, K., Olds, T. (2004). Anthropometrica, A Text Book of Body Measurement For Sports And Health Courses, Published by University of New South Wales Press Ltd., Australia.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma3515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14456
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)187
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15          
ÖÇ2  5        
ÖÇ3    5      
ÖÇ4      5    
ÖÇ5        5  
ÖÇ6          5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00