Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM624175402ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; klinik uygulamalarda öğrenciye rehberlik edecek öğretim elemanlarının öğretimde etkin yöntem ve metotların tartışmaları, bu bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Klinik uygulamada öğrencinin izlenmesi, klinik uygulamada öğrencide stres yaratan durumlar, klinik tartışmalar ve önemi, klinik uygulamalarda öğretim elemanının sahip olması gereken özellikler, klinik uygulamada öğrencinin değerlendirilmesi ve klinik uygulama alanlarında öğrencinin bu bilgilerini uygulamaya aktarma becerisi gözlenip değerlendirilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Dilek Küçük Alemdar
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk hastalıklarına ilişkin bilgisini yorumlayabilir
2Çocuk hastalıklarına ilişkin hemşirelik tanılarını belirleyebilir
3Çocuk hastalıklarına ilişkin hemşirelik bakımını analiz edebilir
4Çocuk hastalıkları hemşireliği alanında klinik eğitim ilkelerini uygulayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk yoğun bakım, yenidoğan yoğun bakım, çocuk servisleri ve acil kliğinde uygulama ve her klinikle ilgili vaka tartışması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
2Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
3Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
4Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
5Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
6Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
7Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması14
8 Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması 14
9Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması 14
10Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması 14
11Yenidoğan Yoğun Bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması14
12Yenidoğan Yoğun Bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması 14
13Yenidoğan Yoğun Bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması 14
14Acil kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
15Acil kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
16Acil kliniğinde uygulama ve hasta tartışması 14
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. Child Health Nursing Partnering with Children&Families. Second Edition, Pearson, Mynursingkit, 2010, 1316-1389. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B,Pediatri Hemşireliği Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013, 611-658. Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi (10.Basım), Ankara,s:330-348. Törüner EK, Büyükgönenç L Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012, 677- 680.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
var
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik14456
Örnek Vaka İncelemesi11444
Rapor Hazırlama14114
Rapor Sunma14228
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ13   2     2    5            
ÖÇ2  3 3 23  35   5 1    1 2   
ÖÇ3  3 4 43  35   5 12  3  454 
ÖÇ4    3  3  455  5   2 4     5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00