Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM611175402HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE UYGULAMALARIN ÖĞRETİMİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin öğrencinin hemşirelik esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kavram, kuram, ilke ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğrenmesi, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve hemşirelik esasları öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi, tutum kazandırılması, öğretim-değerlendirme ilke ve yöntemlerini kullanma yetisi geliştirmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nevin GÜNAYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Bir meslek olarak hemşireliğin günümüzdeki durumunu analiz eder
2Hemşireliğin çağdaş rol ve sorumluluklarını açıklar.
3Hemşireliğin temel kavramlarını tanımlar ve kavramlar arası ilişki kurar.
4Felsefe, etik ve değerlerin hemşirelikteki önemini açıklar
5Öğrenim ve öğretimin ilke ve yöntemlerini açıklar
6Öğrenim ve öğretim sürecini bakım verirken ve hemşirelik esasları dersinde kullanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrencinin Hemşirelik Esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kavram, kuram, ilke ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğretilir, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi, tutum kazandırılır, öğretim-değerlendirme ilke ve yöntemlerini kullanma yetisi geliştirilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hemşireliğin Tarihçesi-Başlangıçtan Meslekleşmeye Doğru
2Hemşirelikte Çağdaş Roller ve Sorumluluklar
3Hemşirelik Felsefesi ve Hemşirelikte Bütüncül Yaklaşım
4Hemşirelikte Etik, Değerler ve İnançlar
5Bakım kavramı
6Hemşireliğin Temel Kavramları İnsan Kavramı- Yaşam Süreci
7Çevre Kavramı
8Ara sınav
9Sağlık /Hastalık- Hemşirelik Kavramları
10Hemşirelik Kuram /Modelleri
11Öğrenim ve Öğretim Süreci
12Öğrenim ve Öğretim Yöntemlerinin Hemşirelik Esasları Dersinde Kullanılması
13Klinik Uygulama ve Öğretim Elemanın Taşıması Gereken Özellikler
14Öğrenci Öğretmen İlişkisi
15Hemşirelik Süreci
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi 1 Atabek Aştı T, Karadağ A.Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. 1.Baskı.İstanbul , Akademi basın ve yayıncılık. İlave Kaynak 2 Sabuncu N, Ecevit Alpar Ş, Özdilli K, Batmaz M, Bahçecik N, Özhan F, Dursun S. Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. 1.Basım,İstanbul, Alter Yayıncılık;2008 3 DeLaune SC, Lander PK.Fundamentals of Nursing Standards and Practice. Third Edition.Canada: Thomson Delmar Learning;2006 4 Potter PA, Perry AG. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Atabek Aştı T, Karadağ A (Çev), 1. Baskı.Adana, Nobel Kitabevi;2011
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14342
Alan Çalışması14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)158
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ13                           
ÖÇ2   4                        
ÖÇ3       5                    
ÖÇ4           4                
ÖÇ5                4           
ÖÇ6                     5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00