Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE625-14İNSAN, ÇEVRE VE FEN EĞİTİMİ Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çevre sorunları günümüzde herkesi ilgilendirmekte ve çevre kirliliği insanlığın gündeminden hiç düşmemektedir. Günümüzde çevre ve çevre kirliliği ilköğretim programında yer almaya başlamıştır. Bu nedenle dersin amacı çevre sorunları ve bunun eğitimi hakkında bilgi sahibi olmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
1Çevre ve ekoloji kavramlarını anlar.
2Çevre eğitimi alanındaki problemlerin farkına varır.
3Fen Bilgisi Eğitimi içerisinde çevre eğitiminin yerini ve önemini kavrar.
4İnsanın çevreye yönelik bakış açılarını kavrar ve eğitimle ilişkilendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevre problemleri üzerine insanoğlunun etkilerine ait çeşitli görüşler, çevre ve insan arasındaki denge; bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversitedeki fen müfredatındaki öğretme-öğrenme sürecindeki yeri ve önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre dersine giriş ve temel ekolojik kavramlar
2Ekosistem ve özellikleri nelerdir
3Ekolojik döngüler ve çevre sağlığı
4İnsanların doğal çevre üzerindeki olumsuz etkileri
5İnsanlığın ekolojik sorunları; su kirliliği
6Hava kirliliği
7Toprak kirliliği
8Besin kirliliği
9Arasınav
10Radyoaktif kirlilik ve gürültü kirliliği
11İnsan nüfusu ve nüfus hareketleri
12Çevre koruma modelleri ve çevre korumaya yönelik uluslararası girişimler
13Çevre kirliliklerine ilişkin ileriye yönelik senaryolar ve önlemler
14İlköğretim fen müfredatlarındaki çevre konuları, Çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Aydoğdu M. ve Gezer, K. (2006). Çevre Bilimi. Ankara: Anı Yayıncılık.2) Palmer, J.A. (1998). Environmental education in the 21st century. Theory, practice, progress and promise. New York: Routledge. (Gerekli kısımlar tarafımdan sağlanacaktır)3) Robert Eccleshall et al. (2003). Political ideologies. London: Routledge. (In text)4) Elstgeest, J., Harlen, W. (1990). Environmental science in the primary curriculum. London: Paul Chapman Publishing Ltd.5) Haktanır, K. & Arcak S. (1998). Çevre kirliliği. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.6) Gigliotti, L.M. (1990). Environmental education: What went wrong? What can be done? The Journal of Environmental Education, 22 (1), 9-12.7) Hungerford, H., Peyton, R., & Wilkie, R. (1980). Goals of curriculum development for environmental education. The Journal of Environmental Education, 2 (3), 42-47.8) Holsman, R.H. (2001). The politics of environmental education. The Journal of Environmental Education, 32 (2), 4-9. 9) Monroe, M. C., & Cappaert, D. (1994). Integrating environmental education into the school curriculum, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company.10) Project wild: K-12 Activity Guide. (1998). Council for environmetal education.11) Çevre eğitimi. Türk Çevre Vakfi kitabı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Sunma16060
Seminer1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ154545554554555555555454545
ÖÇ255555445545455545544555544
ÖÇ355555554554544454555555554
ÖÇ445454555455555555455554545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00