Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBK605/17541 | PROTEİN VE TÜREVLERİNİN YAPI VE FONKSİYONU | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin amino asit ve proteinlerin yapılarını, yapı fonksiyon ilişkilerini ve yapı analizleri konularında araştırma yapabilecek, güncel
yayınları takip edebilecek teorik bilgi ile donanmaları hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Ahmet Bayrak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler; suyun hücre içindeki yerleşimler açısından önemini ve moleküller üzerindeki etkisini kavrar. | 2 | Amino asitlerin, proteinlerin sınıflandırılmasını bilir ve işlevlerini açıklar. | 3 | Proteinlerin yapısını kavrar ve yapı-işlev ilişkilerini karşılaştırır. | 4 | Amino asit metabolizması ve ile ilgili hastalıkları öğrenmek | 5 | Protein biyokimyası konularında güncel yayınları takip edebilir. | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Amino asitlerin, proteinlerin yapısı ve fonksiyonu, metabolizmaları ve ilgili hastalıkları konularını kapsayan teorik ders |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyomoleküller için önemli olan bağ tipleri ve fonksiyonel gruplar | | | 2 | Suyun yapısı, çözücü özelliği ve biyomoleküller için önemi | | | 3 | Amino asitlerin yapısı ve sınıflandırılması | | | 4 | Aminoasitlerin Asit/Baz Özellikleri | | | 5 | Proteinlerin yapı ve işlev ilişkileri | | | 6 | Proteinlerde yapı fonksiyon ilişkisi | | | 7 | Sunum ve grup tartışması | | | 8 |
Ara Sınav | | | 9 | Proteinlerin Sindirimi Ve Emilimi | | | 10 | Amin oasit metabolizması | | | 11 | Üre Siklusu | | | 12 | Amino asitlerin Karbon iskeletinin metabolizması | | | 13 | Amino asitlerin Karbon iskeletinin metabolizması | | | 14 | Amino asit metabolizması ve ilgili hastalıklar | | | 15 | Aminoasitlerin Özgün Ürünlere Dönüşümü | | | 16 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nelson DL, Cox MM. Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. (Kılıç N), 2004, Palme Yayıncılık, Ankara
Murray RK, Granner DK, Mayes PA, Rodwell VW. Harper Biyokimya (Dikmen N, Özgünen T), 2004, Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara
Champe PC, Harvey RA, Ferrier DR. Lippincott’s Biyokimya. (Ulukaya E), 2007, Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar | 16 | 2 | 32 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Seminer | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 1 | 1 | | | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | | 5 | ÖÇ3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | | 1 | 4 | 4 | 2 | | ÖÇ5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | 5 | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|