Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBK604TEMEL ENZİMOLOJİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı enzimlerin tanımı, yapısı, fonksiyonları, enzimatik reaksiyonlara etki eden faktörler, tek ve çok substralı enzimatik reaksiyonların kinetik incelenmesi, allosterik enzimler, enzim inhibisyonu, enzimlerin normal ve patolojik şartlardaki öneminin öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ahmet Bayrak
Öğrenme Çıktıları
1 Enzimle katalizlenen bir tepkimenin kinetik mekanizmasını tanımlar.
2Kinetik sabitlerini hesaplayabilir.
3Enzimin davranış modelini hız eşitliğini tanımlar.
4Deneysel bulgulardan enzimin davranışına uygun modeli geliştirebilir.
5Bilgilerini bilimsel araştırmalarında kullanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Enzimlerin yapısı ve özellikleri, enzimatik bir tepkimenin kinetik mekanizmasını, kinetik davranış modellerini öğrenir ve enzim kinetik parametrelerini hesaplar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Enzimlerin yapısı ve özellikleri22
2Enzimlerin Sınıflandırılması4
3Enzim Aktivitesi ve Tayini4
4Enzimatik tepkime hızını etkileyen faktörler-I: enzim, substrat derişimleri, ortam sıcaklık ve pH?sı22
5Hızlı dengelenme ve yatışkın durum yaklaşımları22
6Michaelis-Menten ve Lineweaver-Burk grafikleri22
7Enzimatik tepkime hızını etkileyen faktörler-II: tersinir, tersinmez inhibitörler, aktivatörler22
8Exam1
9İnhibitör kinetiği I, Kompetitif inhibisyon22
10İnhibitör kinetiği I, Nonkompetitif inhibisyon22
11İnhibitör kinetiği I, Unkompetitif inhibisyon22
12Tersinmez inhibisyonlar22
13 Allosterik enzimler 22
14Allosterik enzimler ve metabolik regülasyon22
15Klinik tanıda enzimler 22
16Dönem Sonu Sınavı1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Champe PC, Harvey RA, Ferrier DR. Lippincott’s Biyokimya. (Ulukaya E), 2007, Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara. Nelson DL, Cox MM. Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. (Kılıç N), 2004, Palme Yayıncılık, Ankara. Murray RK, Granner DK, Mayes PA, Rodwell VW. Harper Biyokimya (Dikmen N, Özgünen T), 2004, Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım28256
Laboratuvar7214
Problem Çözümü20120
Takım/Grup Çalışması515
Deney7214
Seminer11515
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15555211255535
ÖÇ2 22221 1 13 5
ÖÇ31455321253515
ÖÇ43545431253555
ÖÇ51535555255545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00