|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FYE611 | HİDROLOJİYE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Hidrolojik yaklaşımın ve analiz yenilenebilir enerji üretimindeki yeri ve öneminin kavratılması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Tahsin TONKAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hidrolojik yaklaşımın önemi | 2 | Havza analizi benimsetilmesi | 3 | Havza parametrelerinin hesaplanması | 4 | Yağış-yüzey akış ilişkisinin saptanması | 5 | Hidrolojide istatistiksel yaklaşımın öneminin kavratılması |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hidrolojik tanım ve gelişmeler, Havza analizi ve havza parametreleri, Yüzeysel akış, Hidrograf analizi, Yağıştan yüzey akışın sezinlenmesi, Akarsu Ötelemesine Giriş
Hidrolojide Olasılık ve istatistik yaklaşıma giriş,
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hidrolojinin tanımı, önemi ve yöntemleri, hidrolojik çevrim, denge, hidrolojinin dalları, hidrolojinin tarihçesi.
| | | 2 | Havza analizi, ölçüm ve değerlendirmeler
| | | 3 | Havza analizi, ölçüm ve değerlendirmeler
| | | 4 | Havza parametreleri ve akış ilişkilerinin belirlenmesi
| | | 5 | Havza parametreleri ve akış ilişkilerinin istatistiksel analizi
| | | 6 | Havza parametreleri ve akış ilişkilerinin istatistiksel analizi | | | 7 | İnfiltrasyon kapasitesinin mevsimlik ve yıllık değişimi, sızma kapasitesi tayin yöntemleri. | | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Akım ağı ölçme yoğunluğu, debi ve seviye ölçümleri, anahtar eğrisi, eğrinin uzatılması, su toplama havzası özelliği ve yüzey akışa etkisi. | | | 10 | Akım ağı ölçme yoğunluğu, debi ve seviye ölçümleri, anahtar eğrisi, eğrinin uzatılması, su toplama havzası özelliği ve yüzey akışa etkisi. | | | 11 | Akım ağı ölçme yoğunluğu, debi ve seviye ölçümleri, anahtar eğrisi, eğrinin uzatılması, su toplama havzası özelliği ve yüzey akışa etkisi. | | | 12 | Hidrograf çeşitleri, hidrograf elemanları ve taban akışın ayrılması. | | | 13 | Sentetik ve doğal hidrograflar.
| | | 14 | SCS yaklaşımı, pik yüzey akışın sezinlenmesi, Rasyonel ve McMath yöntemi. | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Prof. Dr. Kazım TÜLÜCÜ, 1997. Hidroloji, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 139. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 15 | 3 | 45 | Uygulama/Pratik | 5 | 10 | 50 | Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 4 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|