Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FYE611HİDROLOJİYE GİRİŞZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Hidrolojik yaklaşımın ve analiz yenilenebilir enerji üretimindeki yeri ve öneminin kavratılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tahsin TONKAZ
Öğrenme Çıktıları
1Hidrolojik yaklaşımın önemi
2Havza analizi benimsetilmesi
3Havza parametrelerinin hesaplanması
4Yağış-yüzey akış ilişkisinin saptanması
5Hidrolojide istatistiksel yaklaşımın öneminin kavratılması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hidrolojik tanım ve gelişmeler, Havza analizi ve havza parametreleri, Yüzeysel akış, Hidrograf analizi, Yağıştan yüzey akışın sezinlenmesi, Akarsu Ötelemesine Giriş Hidrolojide Olasılık ve istatistik yaklaşıma giriş,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hidrolojinin tanımı, önemi ve yöntemleri, hidrolojik çevrim, denge, hidrolojinin dalları, hidrolojinin tarihçesi.
2Havza analizi, ölçüm ve değerlendirmeler
3Havza analizi, ölçüm ve değerlendirmeler
4Havza parametreleri ve akış ilişkilerinin belirlenmesi
5Havza parametreleri ve akış ilişkilerinin istatistiksel analizi
6Havza parametreleri ve akış ilişkilerinin istatistiksel analizi
7İnfiltrasyon kapasitesinin mevsimlik ve yıllık değişimi, sızma kapasitesi tayin yöntemleri.
8Ara Sınav
9Akım ağı ölçme yoğunluğu, debi ve seviye ölçümleri, anahtar eğrisi, eğrinin uzatılması, su toplama havzası özelliği ve yüzey akışa etkisi.
10Akım ağı ölçme yoğunluğu, debi ve seviye ölçümleri, anahtar eğrisi, eğrinin uzatılması, su toplama havzası özelliği ve yüzey akışa etkisi.
11Akım ağı ölçme yoğunluğu, debi ve seviye ölçümleri, anahtar eğrisi, eğrinin uzatılması, su toplama havzası özelliği ve yüzey akışa etkisi.
12Hidrograf çeşitleri, hidrograf elemanları ve taban akışın ayrılması.
13Sentetik ve doğal hidrograflar.
14SCS yaklaşımı, pik yüzey akışın sezinlenmesi, Rasyonel ve McMath yöntemi.
15Genel değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Kazım TÜLÜCÜ, 1997. Hidroloji, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 139.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Uygulama/Pratik51050
Bireysel Çalışma4520
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1  4       
ÖÇ2  4       
ÖÇ3  4       
ÖÇ4  4       
ÖÇ5  4       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00