Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FYE609 | ÇEVRE ETKİ DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
ÇED Yönetmeliği’nce belirlenen tesisler için Çevresel Etki Değerlendirme Raporları hazırlama yeterliğinin kazandırılması, ÇED Raporlarının ve Proje Tanıtım Dosyalarının hazırlanması esnasında takip edilmesi gereken teknik ve idari adımlar konusunda gerekli bilginin sağlanması, ÇED için gerekli dokümanların temin edilmesi konusunda araştırma yeteneğinin geliştirilmesi ve Faaliyetleri çevresel etkilerine göre değerlendirmek konusunda sistematik ve çok disiplinli bir ekip çalışması anlayışını kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Emel KARACA ÖNER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | ÇED raporunu tanımlar ve gerekliliğinin sebeplerini açıklar. | 2 | ÇED prosedürünü aşamalarıyla sıralar | 3 | İdeal bir ÇED raporu hazırlarken dikkat edilecek noktaları açıkla | 4 | Konu ile ilgili yönetmelikleri yorumlar | 5 | Hazırlanmış ÇED raporlarını inceler ve değerlendirir. | 6 | Örnek bir ÇED raporu denemesi yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
ÇED’ in felsefesi ve temel kavramları ile ilgili gelişmeler. ÇED yöntemlerinde gelişmeler, Çevrenin kalitesini etkileyen önemli faaliyetler, Uluslararası ÇED Politikası Eylem Planları, Ulusal Çevre Eylem Planlarında amaçlar, hedefler ve ilkeler, uygulama stratejileri, Çevresel kararlarda halkın katılımı, ÇED’ in geleceği ve çözüm bekleyen sorunları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ÇED ve Türkiye’ de ÇED Uygulaması | Ders sunumu | | 2 | Çevresel Etki Değerlendirme Yönetmeliği | Ders Ödev | | 3 | ÇED Raporu ve ÇED Ön Araştırma Raporu | Ders Slayt Sunum | | 4 | Faaliyet, Faaliyet Sahibi ve Faaliyet Aşamaları | Slayt Sunum | | 5 | İş Akım Çizelgeleri ve Rapor | Slayt Sunum | | 6 | Çevre, Ortam ve Etki Alanları | KArşılıklı Tartışma | | 7 | Formatlar, Kararlar | Ders Sunum | | 8 | ARASINAV | Vize Sınavı | | 9 | Başvuru Makamları | Slayt Sunum | | 10 | Komisyonlar, Kurullar, Kurumlar ve Kuruluşlar | Ders Slayt Sunum Ödev | | 11 | Yükümlülükler ve Görevler | Karşılıklı Tartışma | | 12 | İdari ve Teknik Usul ve Esaslar | Ders Ödev | | 13 | ÇED ve ÇED Ön Araştırma Sürecinde Etkilerin Ele Alınış Biçimleri | Beyin Fırtınası | | 14 | Hazırlanan ÇED raporlarının sunumu | Slayt Sunum | | 15 | Hazırlanan ÇED raporlarının sunumu | Slayt Sunum | | 16 | FİNAL | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Türkiye’ de ÇED ve Çevresel Etki Değerlendirilmesi Yönetmeliği İçerik Çözümlemesi, Detay Yayıncılık, 2002, Ankara
2. ÇED Eğitim Semineri ve Paneli, TMMOB Çevre Mühendisleri Odası, 1999, Ankara
3. http://www.cedgm.gov.tr |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Rapor Sunma | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|