Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBK616 | BİYOANORGANİK KİMYA | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yeni bir disiplinler arası alan olan Biyoanorganik Kimya hakkında temel bilgileri, temel çalışma alanlarını öğrenme ve son yıllardaki bilimsel gelişmelerle ilgili bilgi sahibi olma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Elvan ÜSTÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyoanorganik kimyanın temel kavramaları ile ilgili bilgi sahibi olur | 2 | Biyoanorganik kimyada kullanılan temel sentez ve analiz yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olur | 3 | Disiplinler arası çalışmanın önemi kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Biyoanorganik Kimyanın tanımı ve temel çalışma alanları, kullanılan temel analiz yöntemleri, Biyoanorganik Kimya alanındaki gelişmeler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyoanorganik Kimyaya Genel Bakış
Biyoanorganik Kimya Nedir?
| | | 2 | Metalloproteinlerdeki Metallerin Fonksiyonları
Metalloenzimlerin Fonksiyonları
| | | 3 | Biyoanorganikte Metallerin Rolleri | | | 4 | Nükleik Asit ve Metal İyonlarının Etkileşimleri | | | 5 | Metal İyonlarının Nakli ve Depolanması | | | 6 | İlaçlardaki Metaller | | | 7 | Biyoorganometalik Kimya | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Biyoanorganik Kimya ile İlgili Koordinasyon Kimyasının Temelleri | | | 10 | Biyoanorganik Kimyaya Termodinamik Bakış
Sert-Yumuşak Asit Baz Tanımı, Şelat Etki, Ligandların pKa Değerleri
| | | 11 | Biyoanorganik Kimyaya Kinetik Bakış
Ligand Değişimi, Sübstitüsyon ve Elektron Transfer Tepkimeleri
| | | 12 | Biyoanorganik Kimyada Metal İyonlarının Elektronik ve Geometrik Yapıları | | | 13 | Biyoanorganik Kimyada Enstrümantal Metodlar
XAS, EXAFS ve X-Ray
| | | 14 | NMR | | | 15 | EPR ve Diğer Enstrümantal Metaodlar | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Üstün, E., 2011, Biyoanorganik Kimya , ders notları.
Lippard, S.J., Berg, J.M., 1994, Principles of Bioinorganic Chemistry, University Science Books.
Roat-Malone, R.M., 2007, Bioinorganic Chemistry, Wiley-Interscience.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|