Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | CEK506 | ÇALIŞMA VE TOPLUM (Z) | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere modern toplumların ekonomik ve sosyal yapılarında meydan gelen değişmelerin üretim sürecine ve çalışma ilişkilerini nasıl etkilediğini göstermektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr.Nihan Ciğerci ULUKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumsal değişme kavramını ve farklı toplumsal yapılarda üretimin örgütlenmesini tanımlar. | 2 | Türkiye'de kırsal ve kentsel yapının temel niteliklerini ve kırda ve kentteki temel sınıfları yorumlar. | 3 | Modern sanayi toplumunun gelişimiyle birlikte iş, aile hayatı ve çalışma ilişkilerinde meydana gelen değişim ve dönüşümün makro düzeyde nasıl gerçekleştiğini tanımlama | 4 | Modern toplumlarda teknoloji ve işbölümünün üretim ilişkileri ve üretim sistemlerini nasıl değiştirdiğini ve ortaya çıkardığı işi gösterme | 5 | Türkiye'de kadınların, çalışan çocukların ve göçmenlerin Emek piyasasındaki konumlarını analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toplumsal değişme ve Toplumsal sınıflar , Yabancılaşma, Teknolojik değişmeler, çalışma ilişkileri ve yeni çalışma biçimleri: esnek çalışma saatleri, part-time çalışma, tele-çalışma, iş paylaşımı, takım çalışması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toplumsal değişme
| | | 2 | Toplumsal sınıflar ve tabakalaşma , Kırsal ve kentsel sınıflar | | | 3 | Kapitalizmin Yükselişi, Sanayi Toplumu ve Sanayi Toplumunun Özellikleri | | | 4 | Sanayi Devriminin Sosyal Sonuçları | | | 5 | Sanayi Toplumuna Yönelik Teorik Yaklaşımlar Klasik ve Evrimci Teoriler | | | 6 | Çatışma ve Sosyo-Pskolojik Teoriler, Modernist Yaklaşım ve Bağımlılık Teorilerisi; Sanayi Ötesi Toplum, Kavramı ve Sanayi Ötesi Toplum Yaklaşımlar
| | | 7 | Sanayi Ötesi Toplum Teorilerinin Eleştirel Değerlendirimesi, İş ve Yabancılaşma | | | 8 | Türkiyede emek piyasasında kadınlar, çocuklar ve göçmenler | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Teknolojik değişmeler, çalışma ilişkileri ve yeni çalışma biçimleri: esnek çalışma saatleri, part-time çalışma, tele-çalışma, iş paylaşımı, takım çalışması | | | 11 | Emek piyasasında enformel ilişkiler | | | 12 | Kentlerdeki enformel ağlar | | | 13 | Enformel çalışma biçimleri | | | 14 | Türkiye’de güncel çalışma yaşamı ve bazı sorunları | | | 15 | Türkiye’de güncel çalışma yaşamı ve bazı sorunları | | | 16 | Dönemsonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Leo Huberman, (2007), From Feudal Society to 20th Century, 10. Baskı,
İstanbul:İletişim Yayınları
Theo NICHOLS & Nadir SUGUR, Global İşletme, Yerel Emek Türkiye’de İşçiler ve Modern Fabrika, İletişim, 2005
Ronaldo MUNCK ( Çev. Mahmut TEKÇE), Emeğin Yeni Dünyası, Kitap Yayınevi, 2002
Zygmunt Bauman (çev. Ümit Öktem), Çalışma, tüketicilik ve yeni yoksullar, Sarmal Yayınevi, 1999 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|