|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | CEK513 | AB İSTİHDAM VE SOSYAL POLİTİKASINA TÜRKİYE’NİN UYUMU | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Avrupa Birliği İstihdam ve Sosyal Politikasının doğuşu, gelişimi ve bugünkü durumu analiz edilirken, AB’de Sosyal Politika oluşturmada Sosyal Tarafların (işveren, işçi ve diğer sosyal tarafların) rolü, AB’de sosyal politika uygulamaları olan istihdam yaratılması, işsizlik sorununu önlemeye dönüp aktif ve pasif politikalar, toplu çalışma ilişkileri, gelir dağılımı, sosyal güvenlik, yoksulluk ve benzeri sosyal sorun ve olgular karşısında AB düzeyinde ve üye ülkeler düzeyinde geliştirilen politikalar ile bu politikalara Türkiye’nin uyumu alanında müzakere sürecinde yaptığı hazırlıklar, bu uyumun hangi takvim içinde ve nasıl sağlanacağı konuları analiz edilecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr.Gürol Özcüre | Öğrenme Çıktıları | 1 | AB ve Türkiye’nin Karşılaştırmalı Ekonomik ve Sosyal Yapısı hakkında bilgi sahibi olmaktadır. | 2 | AB ile bütünleşme perspektifinde ülkemizde ve dünyadaki gelişmeleri kavrayarak, bu alanda meydana gelen gelişmeleri ve yeni inisiyatifleri tartışabilecektir. | 3 | AB ve Türkiye İlişkileri alanında yaşanan gelişme ve sorunların etkilerini belirleyerek, bunları analiz edebilecek ve yorum yapacak düzeye ulaşacaktır. | 4 | | 5 | | 6 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | AB Örneğinde Ekonomik Entegrasyon Teorisi ve Aşamaları; AB-Türkiye Gümrük Birliği’nin Statik Etkiler Açısından Değerlendirilmesi; Ticaret Yaratıcı ve Ticaret Saptırıcı Etkilerinin Değerlendirilmesi, Ortak Pazar ve Üretim Faktörlerinin Serbest Dolaşımı; Emek, Sermaye, Hizmetler, Ekonomik ve Parasal Birlik, AB’de Birlik yaratılması fikrinin doğuşu: Kurumsal Gelişmeler (AKÇT, AET, AT ve AB Kavramları); Avrupa’da Ekonomik Bütünleşme Süreci; AB’nin Yapısı ve Ortak Politikaları; AB Genişlemesi ve AB-Türkiye İlişkileri; Türkiye’nin AB ile Dış Ticareti, Bütçe Açığı, Cari Açık, Enflasyon ve Faiz Alanında Maastricht Kriterlerine Uyum için izlenebilecek politikalar. AB Türkiye Katılım Ortaklığı Belgesi ve Ulusal Program Hedefleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve konunun önemi AB Ekonomik Entegrasyonu Kavramı,AB’de Birlik yaratılması fikrinin doğuşu | | | 2 | AB-Türkiye Gümrük Birliği’nin İstihdama ve Sosyal Politikaya Etkileri Açısından Değerlendirilmesi | | | 3 | AB-Türkiye İlişkilerinde Gümrük birliği ve Ortak Pazarın İşgücü Etkiler Açısından Değerlendirilmesi | | | 4 | AB ve Türkiye Arasında Ortak Pazarın Kurulması ve Üretim Faktörlerinin Serbest Dolaşımı; Emek, Sermaye, Hizmetler) | | | 5 | Ekonomik ve Parasal Birlik (Euro ve Türkiye) ve İşgücü Piyasalarına etkileri | | | 6 | AB Fikrinin Temelleri Tarihsel Gelişmeler (AKÇT, AET, AT ve AB Kavramları) | | | 7 | Kurumsal Gelişmeler (AKÇT, AET, AT ve AB Kavramları) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Avrupa’da Ekonomik Bütünleşme Süreci; AB’nin Yapısı ve Ortak Politikaları | | | 10 | AB Genişlemesi ve AB-Türkiye ilişkileri; İstihdam ve Sosyal Politikasına Uyum | | | 11 | Türkiye’nin AB İstihdam Politikası ve Lizbon Stratejisine Uyumu | | | 12 | İşsizlik sorunu ve AB ile Gümrük Birliğinin Rolü | | | 13 | AB İstihdam ve Sosyal Politikasına Uyumda Sorun Alanları (İşsizlik, Göç ve Sosyal Güvenlik) | | | 14 | AB-Türkiye İlişkilerinin Tarihsel ve Güncel Gelişimi, AB'nin Genişlemesi. | | | 15 | AB Türkiye Katılım Ortaklığı Belgesi ve Ulusal Program Hedefleri. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gürol Özcüre, Avrupa Birliği'nin Sosyal Politikası ve Türkiye, Derin Yayınları, 2010, İstanbul.
Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Basım Yayım A.Ş.,İstanbul. 2007 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 | Makale Yazma | 1 | 14 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 28 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|