Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ521 | DOĞAÇLAMA TEKNİKLERİ I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Müzikte ritim, armoni ve melodi gibi müzikal kavramları müzik türleri ayırt etmeden doğaçlama olarak yorumlayabilmesini sağlamak ve ayrıca doğaçlamanın temel malzemelerini teknik ve müzikal unsurlar çerçevesinde nasıl öğretilmesi gerektiğini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sercan ÖZKELEŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müzik eserlerini seslendirmede içselleşme sağlanır. | 2 | Çeşitli repertuar çalışmalarındaki çalgı teknikleri incelenir. | 3 | Doğaçlamanın temel unsurları üzerinde yaratma çalışmaları yapılır | 4 | Belirli müzikal kuralları estetik bir bütünde yeniden armonize ederek yorumlar. | 5 | Doğaçlama öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Müzik edebiyatından seçilmiş küçük formlu eserlerin yeniden armonize edilerek yorumlanması ve öğretilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni) | | | 2 | Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni) | | | 3 | Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni) | | | 4 | Doğaçlama çalışmaları | | | 5 | Doğaçlama çalışmaları | | | 6 | Doğaçlama çalışmaları | | | 7 | Doğaçlama çalışmaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | | | 10 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | | | 11 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | | | 12 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | | | 13 | Doğaçlama çalışmaları | | | 14 | Doğaçlama çalışmaları | | | 15 | Doğaçlama çalışmaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İmik Ünal (ed) Sanat ve Tarasım Yaklaşımları-"Bölüm, Özkeleş, S. Müzik Sanatında Doğaçlama". Özkeleş, S. (2016). Uluslararası Müzik Sempozyumu Tam Metin Kitabı. s.433-438. Bursa
Özkeleş, S. (2016). Profesyonel müzisyen eğitimi bağlamında eğitimciler için doğaçlamaya yönelik uygulama ve öneriler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 2393-2409
Özkeleş, S. (2017). European Conference On Scıence, Art & Culture Bildiri Özetleri Kitabı s.157. Prag.
Hal Crook, How To Improvise, Advance Music
Hal Crook, Ready, Aim, Improvise, Advance Music
Jamey Aebersold, Vol. 22 Favorite Standarts,
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|