Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ511 | MÜZİKTE SES SİSTEMLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel hedefi öğrencinin temel klasik armoni kurallarından hareketle Geçici-işleyici akorlarda çalışmalar, gecikme-geciktirme, Geciktirme çeşitleri, Dizide bulunan tüm akorların temel ve çevrim durumları ile ilgili egzersizleri, 7’li akorlar, dominant 7’li II’nin 7’lisi, VII’nin 7’lisi, 7’li akorların çevrimleri ve toniğe çözümleri ile ilgili, verilen bir bas veya soprano partisi ekseninde ezgiyi dört sesli olarak armonize edebilme, temel modülasyon kurallarını ve ezgi içinde uygulayabilme, Pianoda modülasyonlu kadanslar çalma ve çok seslendirilmiş eserleri analiz edebilme becerisinin geliştirilmesidir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik armonideki özel akor oluşumlarını ve bağlantılarını şifreli bas üzerinde gösterebilecektir. | 2 | Geçici-İşleyici kavramlarını açıklar | 3 | Geçici- işleyici olarak kullanılan akorları seçer, sınıflandırır, açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı ve ya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin hedeflerinin tespiti, analizi, yorumlanması. | | | 2 | Temel akorlarda egzersizler ve kadanslar | | | 3 | Temel ve ara akorların birleşme prensipleri. | | | 4 | Dizinin tüm seslerinde üzerinde kurulan akorlarla ilgili egzersizler | | | 5 | Geçici işleyici akorlarla ilgili farklı tonlarda alıştırmalar | | | 6 | Akorlarda gecikme- geciktirme | | | 7 | Geciktirme çeşitleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hazırlanmış, yarı hazırlanmış ve basamaklı gecikme türleri. | | | 10 | Dönüt-Düzeltme-Pekiştireç çalışmaları.
VII. nin yedilisi ve çevrimleri ile ilgili çözümler.
| | | 11 | Yedili akorlara giriş, yedili akor çeşitleri. | | | 12 | Dominant yedili akorlarla ilgili temel prensipler.
| | | 13 | Dom.temel, Dom. Altı-beş, Dom. Dört-üç, Dom. İkili akorları ve toniğe çözümleri. | | | 14 | Dört-üç, Dom. İkili akorları ve toniğe çözümleri. | | | 15 | Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
BAĞIROV, Nazım; Forte Pianoda Armoni çalışmaları, Trabzon, 1994. ÇANGAL, Nurhan; Armoni, Arkadaş Yayınları, Ankara, 1999. BALKAN, A.-BAĞIROV, N. ; Armoni Ders Notları, Trabzon |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 11 | 110 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|