|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR645 | BALKANLARDA ULUSLAŞMA HAREKETLERİ VE TÜRKİYE | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciye Balkan tarihiyle ilgili temel bilgileri kazandırmak ve araştırma yapmasını teşvik etmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | YRD. DOÇ. DR. FUAT HACISALİHOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Balkan tarihi hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Öğrenciler Balkan siyasi ve diplomatik tarihiyle ilgili gelişmeler hakkında seminer ödevi hazırlayabilecek duruma gelecektir. | 3 | Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve analiz eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 19. yüzyıldan günümüze Balkan tarihi ve siyaseti.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Balkanlarda Uluslaşma Hareketlerinin Kökenleri | | | 2 | Osmanlı “millet” sistemi ve Balkan Milletlerinin Bu Sistemdeki durumu | | | 3 | Yunan Bağımsızlık Hareketi: Yunan Diasporası, Avrupa İle İlişkiler | | | 4 | Yunanistan’ın Bağımsızlık Sonrası Gelişmesi, Megali İdea (Büyük Fikir) | | | 5 | Bulgarlar: Bulgar Kilisesinin Kuruluşu ve Bulgar Bağımsızlık Hareketi | | | 6 | Sırplar, Sırp İsyanları ve Sırpların Otonomisi | | | 7 | Panslavizm, Güney Slav Birliği Fikri, İkinci Dünya Savaşına Kadar Denemeler | | | 8 | VİZE | | | 9 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Güney Slav Birliği Fikri ve “Müslüman” (Boşnak) Milleti | | | 10 | Soğuk Savaş Sonrası Güney Slav Birliği | | | 11 | Makedon Milleti”nin Doğuşu | | | 12 | Arnavut Milli Hareketi, Sami Frasheri’den Enver Hoca’ya | | | 13 | Romen Milliyetçilik Hareketinin Gelişimi | | | 14 | Balkan Ulusçuluk Hareketlerinde Ortak Karakteristikler ve Farklılıklar | | | 15 | Türk Ulusçuluk Hareketi İle Balkan Ulusçuluk Hareketlerinin Karşılaştırılması | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Kurat, Akdes Nimet, Başlangıçtan 1917’ye kadar Rusya Tarihi, Ankara, 1987.
2. Kurat, Akdes Nimet, Karadeniz’in Kuzeyindeki Türk Kavimleri, Ankara, 1972.
3. Vernadsky, George, Rusya Tarihi, Çev. Egemen Çağrı Mızrak-Doğukan Mızrak, İstanbul, 2010
4. Acar, Kezban, Başlangıçtan 1917 Bolşevik devrimine Kadar Rusya Tarihi, Ankara, 2004.
5. Dejevskiy, Nikolay; Gulland, Robin Milner, Rusya ve Sovyetler Birliği Tarihi, İstanbul, 2010.
6. Lenin, Vladimir İlyiç, Ulusların Kaderini Tayin Hakkı, Haz. Ferit Burak Aydar, İstanbul, 2012.
7. Carr, Edward Hallet, Sovyet Rusya Tarihi Bolşevik Devrimi, 3 cilt, İstanbul, 2007-2012.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 | Okuma | 10 | 4 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|