Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT619DEVLET VE EKONOMİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrenciye, devletin iktisadi faaliyetlerinin niteliği ve bunların birey, toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini kavranmasını sağlamaktır. Refah devletinin doğuşu, büyümesi ve krizini analitik olarak analiz edilecektir. Hem teorik çerçevede hem de güncel politik karar süreçlerinde kamusal kararların ekonomiyi nasıl etkilediğini açıklamaktır. Özellikle Türkiye’de devletin ekonomi politikalarını belirleme süreçlerini, ortaya çıkan sorunları ve başarılı deneyimler öğrencilerle paylaşılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Fatma Özlem Tezcek
Öğrenme Çıktıları
1Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme.
2İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma.
3İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihsel perspektifte teorik literatür analiz edilecek, takip eden haftalarda özellikle refah devleti uygulamalarının neden olduğu sorunlar ve devletin ekonomideki rolünün değişmesinde etkili olan faktörler ayrıntılı analiz edilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Devletin ekonomide rol alış nedenleri
2Ekonomide politik aktörüne eleştiri: Kamu tercihi Teorisi
3Politik konjonktür hareketleri teorisi
4Türkiye’de Politik Konjonktür Hareketleri
5Refah Devletinin Doğuşu
6Refah Devletinin Büyümesi
7Refah Devletinin Krizi
8Vize sınavı
9Türkiye’de Politika Ekonomi İlişkisi: Tarihsel Arka Plan
10Türkiye’de Politika Ekonomi: Siyaset kültürünün yeri
11Türkiye’de Politika Ekonomi: Politik partiler ve iktidar mücadelesinin rolü
12Türkiye’de Politika Ekonomi: Türk bürokrasinin Rolü
13Türkiye’de Politika Ekonomi: Türk Sermayedar sınıfın oluşumu
14Türkiye’de Politika Ekonomi: Küresel Politik ve Ekonomik Aktörlerin Rolü
15Genel Değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Wolf, Charles, “Piyasa veya Devlet”, Ahmet Kılıçbay, Politika ve Ekonomi, Türkiye İş Bankası Yayınları. Ayşe Buğra, “Devlet ve İşadamları”, İletişim Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma15230
Takım/Grup Çalışması13226
Seminer14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00