Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BK627 | NEMATOLOJİNİN PRENSİPLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Önemli bitki zararlısı nematodların tanınması ve sınıflandırılmasına yönelik tekniklerin öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Nematod ile ilgili temel kavramları tanımlar | 2 | Nematod ile ilgili sorunun çözümü için, gerekli verileri toplayarak, uygun savaş yöntemini seçer ve uygular | 3 | Nematodlarla kimyasal savaşta yöntemlerin kullanımının gerekliliğine karar verir ve uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar | 4 | Nematod sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanır | 5 | Nematodlarla ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bitki zararlısı bazı önemli nematodların morfolojisi, biyolojisi, konukçuları, zararı ve mücadelesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bitki zararlısı nematodların ziraatteki rolü
| | | 2 | Bitki ve toprak materyallerinin toplanması | | | 3 | Nematodlarla çalışmada mikroskobik teknikler | | | 4 | Nemata şubesinin sınıflandırılması
| | | 5 | Tylenchus cinsine ait önemli nematodlar | | | 6 | Ditylenchus cinsine ait önemli nematodlar
| | | 7 | Anguina cinsine ait önemli nematodlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hoplolaimus cinsine ait önemli nematodlar
| | | 10 | Pratylenchus cinsine ait önemli nematodlar | | | 11 | Heterodera cinsine ait önemli nematodlar
| | | 12 | Meloidogyne cinsine ait önemli nematodlar | | | 13 | Tylenchulus cinsine ait önemli nematodlar | | | 14 | Criconema cinsine ait önemli nematodlar | | | 15 | Aphelenchus cinsine ait önemli nematodlar
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Thorne, G. 1961. Principles of Nematology. 553 s.
Ecevit, O., ve Akyazı 2010. Bitki Paraziti Nematodlar. Ordu Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayınları, No:1, Ordu, 259 s. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 2 | 8 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|