|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB604 | TARLA DENEME TEKNİKLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Araştırma Projelerinin yapılmasını ve denemelerin planlanması ve yürütülmesi, deneme sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonuçların yazı veya grafikle anlatımı | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Fatih ÖNER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarla denemelerinin nasıl kurulacağını öğrenir. | 2 | Deneme desenlerini öğrenerek denemelerin kurur.lmasında dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir. | 3 | Varyans analiz testini öğrenerek çoklu karşılaştırma testlerini kullanabilir. | 4 | İstatistik cetvellerine bakmayı öğrenir. | 5 | Bilgisayar destekli analizleri yapabilir. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarla deneme tekniğinin esasları, denemelerin planlanması ve yürütülmesi. Deneme hataları ve hata azaltma yolları. Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonuçların yazı veya grafikle anlatımı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi | | | 2 | Temel İstatistikler: t-test, Khi kare testi | | | 3 | Temel İstatistikler: t-test, Khi kare testi | | | 4 | Tekrarlamalı Denemeler: Tesadüf Parsel ve Blokları Deneme Desenleri | | | 5 | Tekrarlamalı Denemeler: Varyans analizinde F’in önem kontrolü (Çeşit ve doz nitelikli seviyelerin LSD, Duncan, Tukey testleri ve ortogonal parçalanma karşılaştırılması | | | 6 | Tek Faktörlü Denemelerde Farklı Konular: Augmented deseni, eksik bloklu denemeler | | | 7 | Tek Faktörlü Denemelerde Farklı Konular: Alt örnekli denemeler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İki Faktörlü Denemelerde Varyans Analizleri ve Yorumu: İnteraksiyonun önemli ve önemsiz çıkması durumu | | | 10 | İki Faktörlü Denemelerde Varyans Analizleri ve Yorumu: Bölünmüş parseller deneme deseni ve yorumu | | | 11 | Üç Faktörlü Denemeler: Bölünen bölünmüş parsellerin analizi ve yorumu | | | 12 | Üç Faktörlü Denemeler: Yer, Yıl, Yer-Yıl Birleştirmeleri | | | 13 | Çok Karakterli Analizler: Korelasyon ve Regresyonlar, Path Analizler | | | 14 | Çok Karakterli Analizler: Diskriminant Analizi, Transformasyonlar | | | 15 | Çok Karakterli Analizler: Diskriminant Analizi, Transformasyonlar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Düzgüneş, O., Kesici, T., Kavuncu, O., Gürbüz, F., 1987. Araştırma ve Deneme Metotları. A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları: 1021. Ders Kitabı: 295. Sf:381.
2. Açıkgöz, N., E. İlker, A. Gökçöl, 2004. Biyolojik Araştırmaların Bilgisayarda Değerlendirilmeleri. ISBN: 973-483-607-8 E.Ü. Tohum Teknolojisi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayın No:2 Bornova-İzmir
3. Öner, F., 2014. Araştırma ve Deneme Metodları Ders Notları
4. Açıkgöz, N., 1994. Tarımda Araştırma ve Deneme Metodları, , Ege Üniv. Ziraat Fak Yay No. 478, İzmir.
5. Steel, R.G.D and Torrie, J.H., 1981. Prensiples and procedures of statistics. Mc graw and HillInt. Editions.Aucland USA
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 24 | 1 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | 4 | | 5 | | ÖÇ2 | | 4 | | | 5 | | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | | 5 | 5 | | ÖÇ5 | | | 4 | | | 4 | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|