Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT691 | TAZE SU ÜRÜNLERİNDE KALİTE KONTROL | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Taze su ürünlerinin kalitesini etkileyen faktörler, su ürünlerinin kalitesini belirlemede kullanılan duyusal, kimyasal ve mikrobiyolojik analizler hakkında bilgi verilmesi ve uygulamalı olarak bu analizlerin bireysel olarak yapılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Su ürünlerinde tazelik ve tazeliği etkileyen faktörleri öğrenir | 2 | Post mortem kimyasal değişimler ve nedenlerini açıklar | 3 | Kaliteyi koruma metodları ve alınacak önlemleri listeler | 4 | Deniz ürünlerinde besin madde bileşenleri analizleri yapabilir | 5 | Duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analiz metodları kavrar | 6 | Su ürünlerinin tazelik kalitesini ölçmede kullanılan metotlar ile bozulma parametreleri hakkında bilgi edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Su ürünlerinde tazelik ve etkileyen faktörler, kaliteyi koruma metodları ve alınacak önlemler, su ürünlerinde besin madde bileşenlerinin önemi ve kimyasal yapıları, besin madde ve yağ asit analizi, post-mortem kimyasal değişimler ve nedenleri, kalite belirlemede kullanılan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar, TVB-N, TBA analizleri, biyojenik aminler ve nukleitid yıkım ürünleri analizleri, lipit oksidasyonu (FFA, PV yapılması), mikrobiyolojik bozulma ve lab. uygulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalitenin tanımı ve kaliteyi etkileyen faktörlerin sınıflandırılması | | | 2 | Taze balıklardaki kaliteyi etkileyen endojen faktörlerin değerlendirilmesi | | | 3 | Balıklarda kaliteyi etkileyen eksojen faktörlerin değerlendirilmesi | | | 4 | Kaliteyi koruma metodları ve alınacak önlemler | | | 5 | Su ürünlerinin besin madde bileşenlerinin analizi | | | 6 | Post-mortem kimyasal değişimler ve nedenleri | | | 7 | Kalite belirlemede kullanılan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Subjektif ve objektif duyusal metotlar ve fiziksel metotlar | | | 10 | Kimyasal ve Biyokimyasal metotlar | | | 11 | TVB-N, TBA gibi kimyasal analizlerin uygulanması | | | 12 | Biyojenik aminler ve nukleitid yıkım ürünleri | | | 13 | Lipit oksidasyonu ve labaratuar uygulama (SYA, PV yapılması | | | 14 | Mikrobiyolojik bozulma I | | | 15 | Mikrobiyolojik bozulma II | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Taze Su Ürünlerinde Kalite Kontrol" Ders notu.
Evalution of Seafood Freshness Quality ( J.R. Botta, 1995)
Quality and Quality Changes in Fresh Fish (H.H. Huss, 1995),
Assesment and Management of Seafood Safety and Quality (H.H. Huss, 2003)
Su Ürünlerinde Temel Kalite Kontrol (Prof. Dr. Candan Varlık, Doç. Dr. Özkan Özden, Doç. Dr. Nuray Erkan, Su Ürünleri Yük. Müh. Didem Üçok Alakavuk, 2007)
Gıda Mikrobiyolojisi( Prof.Dr. Adnan Ünlütürk, Prof. Dr. Fulay Turantaş, 1998)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 10 | 120 |
Laboratuvar | 7 | 7 | 49 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|