Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG2042021148 | ROMANTIC ENGLISH POETRY | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Romantik dönem İngiliz şiirinin gelişimini ve önemli şiir türleri ve terimlerini dönemin yazarlarının eserleri üzerinden incelenmesidir. Ayrıca ders boyunca kültürel, sosyal, edebi ve psikolojik açılardan eserlerin incelenmesi ve öğrencilere gerekli dönem özelliklerinin sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt ÖZATA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda öğrenciler dönemin temel özelliklerini tanımlayabileceklerdir. | 2 | Dersin sonunda öğrenciler Romantik dönem İngiliz şiirinin özelliklerini tanımlayabileceklerdir. | 3 | Dersin sonunda öğrenciler Romantik dönem İngiliz şiirindeki önemli edebi figürleri ve eserleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş | | | 2 | Romantik dönem öncesi şiir | | | 3 | William Blake | | | 4 | William Blake (Devam) | | | 5 | Romantik dönüşün başlangıcında tarihsel ve edebi bakış açısı | | | 6 | William Wordsworth | | | 7 | William Wordsworth (Devam) | | | 8 | Samuel Taylor Coleridge | | | 9 | Samuel Taylor Coleridge (Devam) | | | 10 | Lord Byron | | | 11 | Percy Bysshe Shelley | | | 12 | Percy Bysshe Shelley (Devam) | | | 13 | John Keats | | | 14 | John Keats (Devam) | | | 15 | Dönem sonu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Stephen Adams - Poetic Designs An Introduction to Meters, Verse Forms, and Figures of Speech /
[Writers Reference] Edward Quinn - A Dictionary of Literary And Thematic Terms (2006, Facts on File) /
Harold Bloom - The Romantic Poets (Bloom's Modern Critical Views) (2011, Blooms Literary Criticism) /
The Facts on File Companion to British Poetry_ 19th Century (Companion to Literature Series) (2009, Facts on File) /
The Facts on File Companion to British Poetry, 17th and 18th-Centuries -Facts on File (2008) / |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
| 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | 5 | | | | | 2 | 2 | 3 | | | | | | | 4 | 5 | ÖÇ2 | | 5 | 5 | | | | | | | 3 | | | | | | | 4 | 5 | ÖÇ3 | | 5 | 5 | | | | | 2 | 2 | 3 | | | | | | | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|