Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG1062021148 | READING AND WRITING SKILLS IN ENGLISH- II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin farklı bakış açılarını kavraması, metnin ana fikrini anlayıp, tanımlaması, cümleler arası bilgileri birleştirip metne dair işaretleri çözmesi için gazete, dergi ve akademik metinlerden oluşan bir dizi özgün okuma parçaları sunmaktadır. Bu ders ayrıca öğrencilere yoğun okuma alışkanlığı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders aracılığıyla öğrencilerin eleştirel düşünce becerileri geliştirilmektedir. Ders düresince okuma becerisi ile ilgili alt-beceriler öğrenciler tarafından yazdıklarında da kullanılmaktadır. Öğrenciler farklı türlerde yazıları (açıklayıcı, tanımlayıcı, öyküsel paragrafları) analiz edip bu türler üzerine yazma uygulaması da yapmaktadır. Öğrenciler yazı düzeni, uyumu ve tutarlılığı ile ilgili yazma becerileri ve özetleme, metni başka kelimeler ile anlatma gibi alt-yazma becerilerini de bu ders sayesinde geliştireceklerdir. Aynı zamanda noktalama işaretlerinin kullanımı, imla kurallarının yanında sembollerin kullanımı da uygulama konusu olacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Fevzi Umut Özçelik |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :Bir problemi analiz etmek ve bir bilgiyi özümsemek için eleştirel düşünebilecekler | 2 | Yazı düzeni, uyum ve tutarlılığı kullanarak yazabilecekler | 3 | Noktalama ve imla işaretlerini kullanabilecekler | 4 | Kütüphane/internet gibi temel araştırma becerilerini uygulayabilecekler | 5 | Referans gösterme, alıntı yapma, farklı kelimeler ile ifade gibi temel araştırma raporu yazma uygulamalarına yoğunlaşabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste akademik çalışmalar için okuma ve yazma becerileri, akademik kelime listesi, yazma düzeni, yazının kendi içindeki uyum ve tutarlılığı öğretilecek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriklerinin tanıtımı | | | 2 | Bir sebep hakkında yazı yazmak | | | 3 | Bir sebep hakkında yazı yazmak | | | 4 | Kişisel hikaye yazma | | | 5 | Kişisel hikaye yazma | | | 6 | Kısa hikaye yazma | | | 7 | Kısa hikaye yazma | | | 8 | mid-term exam
| | | 9 | Kartpostal ve telegraflar yazmak | | | 10 | Bir konuşma metni yazma | | | 11 | Bir konuşma metni yazma | | | 12 | Blog yazısı yazma | | | 13 | Blog yazısı yazma | | | 14 | Sosyal medyada yazı yazma | | | 15 | Not alma stratejileri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Genevieve White (2012) Writing (B2) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 4 | 15 | 60 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|