Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG1062021148READING AND WRITING SKILLS IN ENGLISH- IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin farklı bakış açılarını kavraması, metnin ana fikrini anlayıp, tanımlaması, cümleler arası bilgileri birleştirip metne dair işaretleri çözmesi için gazete, dergi ve akademik metinlerden oluşan bir dizi özgün okuma parçaları sunmaktadır. Bu ders ayrıca öğrencilere yoğun okuma alışkanlığı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders aracılığıyla öğrencilerin eleştirel düşünce becerileri geliştirilmektedir. Ders düresince okuma becerisi ile ilgili alt-beceriler öğrenciler tarafından yazdıklarında da kullanılmaktadır. Öğrenciler farklı türlerde yazıları (açıklayıcı, tanımlayıcı, öyküsel paragrafları) analiz edip bu türler üzerine yazma uygulaması da yapmaktadır. Öğrenciler yazı düzeni, uyumu ve tutarlılığı ile ilgili yazma becerileri ve özetleme, metni başka kelimeler ile anlatma gibi alt-yazma becerilerini de bu ders sayesinde geliştireceklerdir. Aynı zamanda noktalama işaretlerinin kullanımı, imla kurallarının yanında sembollerin kullanımı da uygulama konusu olacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Fevzi Umut Özçelik
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :Bir problemi analiz etmek ve bir bilgiyi özümsemek için eleştirel düşünebilecekler
2Yazı düzeni, uyum ve tutarlılığı kullanarak yazabilecekler
3Noktalama ve imla işaretlerini kullanabilecekler
4Kütüphane/internet gibi temel araştırma becerilerini uygulayabilecekler
5Referans gösterme, alıntı yapma, farklı kelimeler ile ifade gibi temel araştırma raporu yazma uygulamalarına yoğunlaşabilecekler
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste akademik çalışmalar için okuma ve yazma becerileri, akademik kelime listesi, yazma düzeni, yazının kendi içindeki uyum ve tutarlılığı öğretilecek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriklerinin tanıtımı
2Bir sebep hakkında yazı yazmak
3Bir sebep hakkında yazı yazmak
4Kişisel hikaye yazma
5Kişisel hikaye yazma
6Kısa hikaye yazma
7Kısa hikaye yazma
8mid-term exam
9Kartpostal ve telegraflar yazmak
10Bir konuşma metni yazma
11Bir konuşma metni yazma
12Blog yazısı yazma
13Blog yazısı yazma
14Sosyal medyada yazı yazma
15Not alma stratejileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Genevieve White (2012) Writing (B2)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz11515
Derse Katılım41560
Bireysel Çalışma11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1353544555445445545
ÖÇ2353544555444544554
ÖÇ3353545353443444554
ÖÇ4353545555555555555
ÖÇ5353545555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00