Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG10120221310INTRODUCTION TO ENGLISH CULTUREZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders İngiltere’nin geçmişini; toplum, sınıf, aile, yönetim, kültür ve kimlik bağlamında tanıtmaktadır. Bu ders öğrencilerin Birleşik Krallıktaki kültürel farklılıkları anlamalarını ve yorumlamalarını amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler İngiltere’nin coğrafyası, ekonomisi ve geçmişi ile ilgili kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
2Öğrenciler Büyük Britanya Birleşik Krallığı ve Kuzey İrlanda’nın siyasi boyutları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3Öğrenciler Birleşik Krallık'ın günlük yaşamı, kültürü, gelenekleri, eğitimi ve siyaseti gibi konular hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilere Birleşik Krallıkta toplum, kültür, din, kimlik, ekonomi, coğrafya ve ırksal farklılıkları öğretir. gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sakson İstilası
2Kelt Krallıkları/Fetih ve feodal yönetim"
3İngiltere Krallarının Gücü
4Devlet ve Toplum
5Savaş Yüzyılı/Kralların ve Soyluların Krizi
6Devlet ve Toplum/ Dil ve Kültür
7Ulus devletin doğuşu
8Ara sınav
9İngiltere ve komşuları
10Tudor Parlamentoları/ Restorasyon Dönemi
11Yaşam ve Düşünce/ Siyasi Dünya
12Wilkes ve Özgürlük/ Şehirde ve Köyde Yaşam
13Devrim Yılları
14Güç ve Tehlike yılları, Britanya Savaşta/ Belirsizlik Çağı
15Final sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Richard Musman, Britain Today, Longman Group Ltd, Essex, 1982 1. John Oakland, British Civilization, Routledge Press, London, 2002 2. Chris Barker, Cultural Studies: Theory and Practice, Sage Publications Ltd., London, 2003 3. Judy Giles and Tim Middleton, MStudying Culture: A Pratical Introduction, Blackwell Publishers Ltd., 1999 4. Richard Hoggart, The Uses of Literacy: Aspects of Working Class Life, Redwood Press Ltd., London, 1971 5. Arthur Marwick, British Society Since 1945, Penguin Books, Middlesex, 1982 6. Trevor Ling, A history of Religion East and West, St Martin’s Press, New York, 1968 7. T.B. Bottomore, Classes in Modern Society, George Allen&Unwin Ltd., 1965 8. Martin E. Marty, History of Religion, Protestantism,1972 9. Joanne Collie&Alex Martin, What’s It Like?, Cambridge University Press, 2000
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz10110
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1555555555555555555
ÖÇ2555555555555555555
ÖÇ3555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00