|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG10120221310 | INTRODUCTION TO ENGLISH CULTURE | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ders İngiltere’nin geçmişini; toplum, sınıf, aile, yönetim, kültür ve kimlik bağlamında
tanıtmaktadır. Bu ders öğrencilerin Birleşik Krallıktaki kültürel farklılıkları anlamalarını ve
yorumlamalarını amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler İngiltere’nin coğrafyası, ekonomisi ve geçmişi ile ilgili
kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır. | 2 | Öğrenciler Büyük Britanya Birleşik Krallığı ve Kuzey İrlanda’nın siyasi
boyutları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 3 | Öğrenciler Birleşik Krallık'ın günlük yaşamı, kültürü, gelenekleri, eğitimi ve siyaseti gibi konular hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders öğrencilere Birleşik Krallıkta toplum, kültür, din, kimlik, ekonomi, coğrafya ve ırksal
farklılıkları öğretir. gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sakson İstilası | | | 2 | Kelt Krallıkları/Fetih ve feodal yönetim" | | | 3 | İngiltere Krallarının Gücü | | | 4 | Devlet ve Toplum | | | 5 | Savaş Yüzyılı/Kralların ve Soyluların Krizi | | | 6 | Devlet ve Toplum/ Dil ve Kültür | | | 7 | Ulus devletin doğuşu | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İngiltere ve komşuları | | | 10 | Tudor Parlamentoları/ Restorasyon Dönemi | | | 11 | Yaşam ve Düşünce/ Siyasi Dünya | | | 12 | Wilkes ve Özgürlük/ Şehirde ve Köyde Yaşam | | | 13 | Devrim Yılları | | | 14 | Güç ve Tehlike yılları, Britanya Savaşta/ Belirsizlik Çağı | | | 15 | Final sınavları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Richard Musman, Britain Today, Longman Group Ltd, Essex, 1982 1. John Oakland, British Civilization, Routledge Press, London,
2002
2. Chris Barker, Cultural Studies: Theory and Practice, Sage
Publications Ltd., London, 2003
3. Judy Giles and Tim Middleton, MStudying Culture: A
Pratical Introduction, Blackwell Publishers Ltd., 1999
4. Richard Hoggart, The Uses of Literacy: Aspects of Working
Class Life, Redwood Press Ltd., London, 1971
5. Arthur Marwick, British Society Since 1945, Penguin Books,
Middlesex, 1982
6. Trevor Ling, A history of Religion East and West, St Martin’s
Press, New York, 1968
7. T.B. Bottomore, Classes in Modern Society, George
Allen&Unwin Ltd., 1965
8. Martin E. Marty, History of Religion, Protestantism,1972
9. Joanne Collie&Alex Martin, What’s It Like?, Cambridge
University Press, 2000 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 10 | 1 | 10 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|