Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG20220211310INTRODUCTION TO ENGLISH NOVELZorunlu246
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, edebi bir tür olarak romanın özelliklerini tanıtmak, İngiliz romanının ortaya çıkışını ve gelişimini incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, romanın özelliklerini öğrenerek diğer türlerden ayırt edebilecek ve roman çözümlemesi için gerekli kuramsal bilgileri kullanabilecektir.
2Öğrenciler, 18. yüzyıl ve 19. yüzyıl başlarında İngiliz romanının ortaya çıkışına ve gelişimine İngiliz tarihi ve kültürünün katkısını yorumlayabilecektir.
3Öğrenciler, İngiliz romanının gelişimine katkıda bulunan yazarları tanıyacak ve eserlerini analiz edebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Romanın temel özellikleri, roman türleri ve roman çözümlemesi için gerekli kuramsal bilgiler öğretilir. İngiliz romanının gelişimine katkıda bulunan yazarlar ve eserleri tanıtılır. Edebî eserler dönemin özellikleri ışığında incelenir ve tartışılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, dersin amaç ve materyallerinin açıklanması, dersin gereklilikleri ve değerlendirilmesi, materyal temini
2Sömürge ve Sömürge Sonrası Edebiyata Giriş
3Daniel Defoe Robinson Crusoe
4Daniel Defoe Robinson Crusoe
5Daniel Defoe Robinson Crusoe
6Edebiyatta Hiciv Nedir?
7Jonathan Swift Güliver'in Gezileri
8Ara Sınav
9Jonathan Swift Güliver'in Gezileri
10Jonathan Swift Güliver'in Gezileri
11Mektup Roman nedir?
12Samuel Richardson Pamela
13Samuel Richardson Pamela
14Samuel Richardson Pamela
15Dönemin değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding. University of California Press, 1957. Karl, Frederick R. A Reader’s Guide to the Development of the English Novel in the Eighteenth Century. Thames and Hudson Ltd, London, 1975. Connor, Steven. The English Novel in History. Routledge, New York, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz10110
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1555555555555555555
ÖÇ2555555555555555555
ÖÇ3555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00