Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG20820211310ACADEMIC RESEARCH, WRITING AND ETHICS-IIZorunlu246
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, katılımcılara bir araştırma makalesi ve diğer akademik metinler yazma becerilerini geliştirme fırsatı sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Nilüfer AYBİRDİ TANRIVERDİ
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler akademik araştırma, yazma ve etiği hakkında ilgili bilgileri kazanırlar.
2Yazma sürecini engelleyebilecek engeller ve iyi bir yazma süreci sağlamak için neler yapılabileceği konusunda bilgi sahibidirler. Araştırma etiğinin temel normları hakkında bilgi sahibidirler.
3Araştırma etiği normlarının amacı hakkında bir anlayışa ve yaygın araştırma etiği normlarına eleştirel bir şekilde yansıtma becerisine sahiptirler.
4Kursu tamamlayan öğrenciler, bir araştırma makalesi, inceleme makalesi, tez bölümü ve diğer ilgili akademik araştırma metinlerini yazabilmelidir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders, makaleler, incelemeler, araştırma makaleleri, hibe teklifleri ve tez yazımı dahil olmak üzere farklı akademik yazı türlerine uygulanabilecek teknikleri kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Katılımcılar, diğer sınıf üyelerinden ve eğitmenden destek alarak bir araştırma makalesi hazırlayarak bu teknikleri uygulayacaklardır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel makale yazma teknikleri ve yayın etiği
2Bilimsel araştırmada atıf yazma ve ilgili araçlar
3Bilimsel araştırmada kaynak gösterimi
4İntihalin çeşitleri
5İntihal çeşitleri
6Bilimsel yazın türleri
7Bilimsel bir makalenin ana bölümleri
8Ara sınav
9Veri yorumlaması
10Özet yazma
11Yeniden ifade etme teknikleri
12Eleştirel yazma teknikleri
13Araştırma makalesi yazma
14Bir araştırma makalesi yazma
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Swales, J. M., and Feak, C. B. (2012). Academic Writing for Graduate Students. Third edition. Ann Arbor: University of Michigan Press (415 pages). Graff, G, and Birkenstein, C. They Say, I Say: The Moves That Matter in Academic Writing 4th edition, Norton, 2018.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1555555555555555555
ÖÇ2555555555555555555
ÖÇ3555555555555555555
ÖÇ4555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00