Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG20820211310 | ACADEMIC RESEARCH, WRITING AND ETHICS-II | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, katılımcılara bir araştırma makalesi ve diğer akademik metinler yazma becerilerini geliştirme fırsatı sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Nilüfer AYBİRDİ TANRIVERDİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler akademik araştırma, yazma ve etiği hakkında ilgili bilgileri kazanırlar. | 2 | Yazma sürecini engelleyebilecek engeller ve iyi bir yazma süreci sağlamak için neler yapılabileceği konusunda bilgi sahibidirler. Araştırma etiğinin temel normları hakkında bilgi sahibidirler. | 3 | Araştırma etiği normlarının amacı hakkında bir anlayışa ve yaygın araştırma etiği normlarına eleştirel bir şekilde yansıtma becerisine sahiptirler. | 4 | Kursu tamamlayan öğrenciler, bir araştırma makalesi, inceleme makalesi, tez bölümü ve diğer ilgili akademik araştırma metinlerini yazabilmelidir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders, makaleler, incelemeler, araştırma makaleleri, hibe teklifleri ve tez yazımı dahil olmak üzere farklı akademik yazı türlerine uygulanabilecek teknikleri kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Katılımcılar, diğer sınıf üyelerinden ve eğitmenden destek alarak bir araştırma makalesi hazırlayarak bu teknikleri uygulayacaklardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel makale yazma teknikleri ve yayın etiği | | | 2 | Bilimsel araştırmada atıf yazma ve ilgili araçlar | | | 3 | Bilimsel araştırmada kaynak gösterimi | | | 4 | İntihalin çeşitleri | | | 5 | İntihal çeşitleri | | | 6 | Bilimsel yazın türleri | | | 7 | Bilimsel bir makalenin ana bölümleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Veri yorumlaması | | | 10 | Özet yazma | | | 11 | Yeniden ifade etme teknikleri | | | 12 | Eleştirel yazma teknikleri | | | 13 | Araştırma makalesi yazma | | | 14 | Bir araştırma makalesi yazma | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Swales, J. M., and Feak, C. B. (2012). Academic Writing for Graduate Students. Third edition. Ann Arbor: University of Michigan Press (415 pages). Graff, G, and Birkenstein, C. They Say, I Say: The Moves That Matter in Academic Writing 4th edition, Norton, 2018. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|