Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG20720211310 | ACADEMIC RESEARCH, WRITING AND ETHICS-I | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı akademik araştırma yapma, yardımcı kaynak kullanarak düşünce ve argümanlarını bir araya getirme, alıntı yapma, özetleme, intihale düşmeden yardımcı kaynak kullanma gibi akademik yazı yazmada gerekli olan beceri ve teknikleri öğretmektir. Bu ders ayrıca öğrencilere eleştirel bakış açısı kazandırmayı hedefler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yard. Doç. Dr. Nilüfer AYBİRDİ TANRIVERDİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler düzgün organize edilmiş bir program dahilinde akademik araştırma yapmanın adımlarını bilirler. | 2 | Bu dersin sonunda öğrenciler akademik bir araştırma yapmak için elzem olan
becerileri bilirler. | 3 | Öğrenciler kütüphane ve e-kütüphanelerden nasıl faydalanacağını bilir. | 4 | Kursu tamamlayan öğrenciler, bir araştırma makalesi, inceleme makalesi, tez bölümü ve diğer ilgili akademik araştırma metinlerini yazabilmelidir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
"Herhangi bir eser, olgu, düşünce veya durum değelendirilirken bunlara hangi sorular ile yaklaşılması gerektiği, doğru sonuçlara götürecek yollar ve düşünme yöntemleri ve ilkeleri bu derste irdelenecektir. Öğrencilere, sıradan olanın dışında farklı bakış getirerek yazma pratikleri yapmaları sağlanacaktır. Bu derste öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgiyi akademik yazı yazarak pratiğe aktarmaları amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere akademik araştırmalar yapma ve yazma becerisini kazandırmak.
Kazanılan bu bilgilerin bitirme çalışmaları, yüksek lisans tezi ve akademik makalelerde
kullanılabilmesini sağlamak. İntihal hakkında bilgilendirme yapılarak, MLA, APA gibi sistemleri öğrenmelerini sağlamak" |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yazmaya giriş: ana fikir, paragraf | | | 2 | Makale türlerine genel bakış | | | 3 | Sebep-sonuç makalesi üzerine teorik bilgi | | | 4 | Sebep-sonuç makalesi uygulama | | | 5 | Betimleme makalesi üzerine teorik bilgi | | | 6 | Betimleme makalesi | | | 7 | Makale türleri: kıyaslama ve karşılaştırma, düzenleme şemaları
" | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Karşılaştırmalı Kompozisyon (benzerlikler) inceleme ve uygulamaları | | | 10 | Karşılaştırmalı Kompozisyon (zıtlıklar) inceleme ve uygulamaları | | | 11 | Özet İnceleme | | | 12 | Özet Yazma | | | 13 | İntihal hakkında teorik bilgi | | | 14 | İntihalden kaçınma yöntemleri | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Swales, J. M. and Feak, C. B. (2012) Academic Writing for Graduate Students. Third edition. Ann Arbor: University of Michigan Press (415 pages).
Graff, G, and Birkenstein, C. They Say, I Say: The Moves that Matter in Academic Writing . 4th edition, Norton, 2018. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|