Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ENG20720211310ACADEMIC RESEARCH, WRITING AND ETHICS-IZorunlu236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı akademik araştırma yapma, yardımcı kaynak kullanarak düşünce ve argümanlarını bir araya getirme, alıntı yapma, özetleme, intihale düşmeden yardımcı kaynak kullanma gibi akademik yazı yazmada gerekli olan beceri ve teknikleri öğretmektir. Bu ders ayrıca öğrencilere eleştirel bakış açısı kazandırmayı hedefler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yard. Doç. Dr. Nilüfer AYBİRDİ TANRIVERDİ
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler düzgün organize edilmiş bir program dahilinde akademik araştırma yapmanın adımlarını bilirler.
2Bu dersin sonunda öğrenciler akademik bir araştırma yapmak için elzem olan becerileri bilirler.
3Öğrenciler kütüphane ve e-kütüphanelerden nasıl faydalanacağını bilir.
4Kursu tamamlayan öğrenciler, bir araştırma makalesi, inceleme makalesi, tez bölümü ve diğer ilgili akademik araştırma metinlerini yazabilmelidir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
"Herhangi bir eser, olgu, düşünce veya durum değelendirilirken bunlara hangi sorular ile yaklaşılması gerektiği, doğru sonuçlara götürecek yollar ve düşünme yöntemleri ve ilkeleri bu derste irdelenecektir. Öğrencilere, sıradan olanın dışında farklı bakış getirerek yazma pratikleri yapmaları sağlanacaktır. Bu derste öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgiyi akademik yazı yazarak pratiğe aktarmaları amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere akademik araştırmalar yapma ve yazma becerisini kazandırmak. Kazanılan bu bilgilerin bitirme çalışmaları, yüksek lisans tezi ve akademik makalelerde kullanılabilmesini sağlamak. İntihal hakkında bilgilendirme yapılarak, MLA, APA gibi sistemleri öğrenmelerini sağlamak"
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazmaya giriş: ana fikir, paragraf
2Makale türlerine genel bakış
3Sebep-sonuç makalesi üzerine teorik bilgi
4Sebep-sonuç makalesi uygulama
5Betimleme makalesi üzerine teorik bilgi
6Betimleme makalesi
7Makale türleri: kıyaslama ve karşılaştırma, düzenleme şemaları "
8Arasınav
9Karşılaştırmalı Kompozisyon (benzerlikler) inceleme ve uygulamaları
10Karşılaştırmalı Kompozisyon (zıtlıklar) inceleme ve uygulamaları
11Özet İnceleme
12Özet Yazma
13İntihal hakkında teorik bilgi
14İntihalden kaçınma yöntemleri
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Swales, J. M. and Feak, C. B. (2012) Academic Writing for Graduate Students. Third edition. Ann Arbor: University of Michigan Press (415 pages). Graff, G, and Birkenstein, C. They Say, I Say: The Moves that Matter in Academic Writing . 4th edition, Norton, 2018.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1555555555555555555
ÖÇ2555555555555555555
ÖÇ3444444444444444444
ÖÇ4555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00