Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GMS22042021341YABANCI DİL 4 (İNG.)Zorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda ve herhangi bir konuda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurmalarını, değişik metinleri okuyarak makul bir düzeyde anlamalarını ve tepki vermelerini, günlük dilde konuşulan İngilizceyi anlamalarını, temel dil bilgisi yapılarını işlevsel olarak tanımalarını ve kullanmalarını ve değişik metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Uygun dil bilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırma
2Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanma
3Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanarak konuşur.
4Sözlü iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, dersin genel hedef ve amaçlarının açıklanması
2greeting people and saying goodbye, days of the week, subject pronouns, starting and ending a conversation,
3Giving personal information, describing people, telling address and phone number, the alphabet, possesssive adjectives, classroom language (giving instructions, names of objects)articles (a/an), demonstrative adjectives, singular/plural nouns
4Guessing the meaning of new vocabulary, getting the main idea, present simple, irregular plurals, pronounciation of third person, meeting people, recognizing the parts of speech (verbs), present simple, common verb phrases
5Practice
6Practice
7Guessing the meaning of new vocabulary from the context, jobs (a/an), listening for specific information, prepositions (in, for, at), talking about family, hotel vocabulary (making reservation), possessive –s, writing an informal e-mail / letter, listening for specific information
8Midterm
9Recognizing the parts of speech (adjectives), common adjectives, modifiers (quite, very), describing mood, telling the time, daily routines, present simple (meaning, form and usage)
10guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at
11guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at
12identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/
13identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/
14General review
15General review
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00