|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GMS22042021341 | YABANCI DİL 4 (İNG.) | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda ve herhangi bir konuda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurmalarını, değişik metinleri okuyarak makul bir düzeyde anlamalarını ve tepki vermelerini, günlük dilde konuşulan İngilizceyi anlamalarını, temel dil bilgisi yapılarını işlevsel olarak tanımalarını ve kullanmalarını ve değişik metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Uygun dil bilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırma | 2 | Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanma | 3 | Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanarak konuşur. | 4 | Sözlü iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanma |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, dersin genel hedef ve amaçlarının açıklanması | | | 2 | greeting people and saying goodbye, days of the week, subject pronouns, starting and ending a conversation, | | | 3 | Giving personal information, describing people, telling address and phone number, the alphabet, possesssive adjectives, classroom language (giving instructions, names of objects)articles (a/an), demonstrative adjectives, singular/plural nouns | | | 4 | Guessing the meaning of new vocabulary, getting the main idea, present simple, irregular plurals, pronounciation of third person, meeting people, recognizing the parts of speech (verbs), present simple, common verb phrases | | | 5 | Practice | | | 6 | Practice | | | 7 | Guessing the meaning of new vocabulary from the context, jobs (a/an), listening for specific information, prepositions (in, for, at), talking about family, hotel vocabulary (making reservation), possessive –s, writing an informal e-mail / letter, listening for specific information | | | 8 | Midterm | | | 9 | Recognizing the parts of speech (adjectives), common adjectives, modifiers (quite, very), describing mood, telling the time, daily routines, present simple (meaning, form and usage) | | | 10 | guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at | | | 11 | guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at | | | 12 | identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/ | | | 13 | identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/ | | | 14 | General review | | | 15 | General review | | | 16 | Final Exam | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 2 | 2 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|