Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRTS2082020183 | RADYO VE TELEVİZYON HABERCİLİĞİ | Zorunlu | 2 | 4 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, Televizyon haberi yazma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırıldığı öğrenme çalışması yapılacak. Derste, kamu açısından gazetecileri ve çalışmalarının neler içerdiğinden söz edilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Dr. Çağrı Yılmaz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Televizyon haber programları biçimlerini anlayacak | 2 | Televizyon haber programları tasarlayabilecek | 3 | Belirli bir format televizyon haber programları üretebilecek. | 4 | Kendi televizyon haber çalışmalarını yansıtabilecek. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste, hedef kitlenin ihtiyaçlarına göre, öğrencilerin bir plan içinde haber ve güncel olaylara ilişkin program için bir format, yazmak, kaydetmek, düzenlemek, senaryo oluşturma ve üretmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler ile televizyon haber gazeteciliği ile haber yapımları arasındaki farkları incelenecek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, Ders Tanıtımı | | | 2 | Medya Endüstrisinin İşleyişi ve Televizyon | | | 3 | Televizyon Haberciliği Ve Haber Görüntüsü | | | 4 | Haber Görüntü Kaynakları | | | 5 | Haber ve Televizyon Haberi Yazma | | | 6 | Haber ve Televizyon Haberi Yazma | | | 7 | Televizyon Haberinin Özellikleri, Çeşitleri Ve Sunuluşu | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Televizyon Haber Çeşitleri | | | 10 | Haber Görüntüsünü Aktarmak ve İzlemek | | | 11 | Haber Sunucu Metni ve Haber Sunucusunun Özellikleri | | | 12 | Uygulama | | | 13 | Uygulama | | | 14 | Uygulama | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atilla Girgin, Gazeteciliğin Temel İlkeleri, Der Yayınları, 2009
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, İmge Yayınları, 2009
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2005
Doğan Tılıç, Utanıyorum Ama Gazeteciyim, İletişim Yayınları, 1998 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 4 | 30 | 120 |
Proje Sunma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|