Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OASD1122022235 | TARTIM VE HAREKET | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin beden algısını geliştirmek. Hareket, beden ve mekân ilişkisini farklı bakış açıları ve disiplinlerle birlikte ele alarak değerlendirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Orkun Öngen |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyuncu, bedenini performatif olarak kullanmayı öğrenir. | 2 | Oyuncunun hareket, beden ve mekân ile olan ilişkisi biçimi geliştirilir. | 3 | Basit hareket temrinlerini performatif eyleme dönüştürme becerisi kazanır. | 4 | Oyuncu, bedenini farklı hareket ve egzersiz sistemlerine göre hazırlamayı öğrenir. | 5 | Oyuncu, sahne üzerindeki fiziksel bütünlüğünün farkına vararak sahne üzerindeki hareket eylem planını kurgular. | 6 | Oyuncu, harekete dayalı kondisyon güç ve esneklik becerileri edinir ve bu becerileri geliştirir. | 7 | Sahne üzerinde toplu hareket etme ve toplu koreografi oluşturma becerilerinin alt yapısını edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste beden ve hareket(devinim) ilişkisi araştırılır. Ayrıca düşünceyi hareket formunda ifade etmek ve herkesin bedenine özgü yaklaşımları geliştirmek üzerinde durulur. Bedenin fiziksel kapasitesini arttırmak, mekân ile olan ilişki biçimini kurmak, güç ve kondisyonu geliştirmek bu dersin temel esaslarıdır. Aynı zamanda farklı egzersiz sistemlerinden alınan egzersizlerle öğrencinin hareket becerisi ve ustalığını geliştirmek bu dersin içeriğinin bir diğer önemli noktasıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | | Denge ve tartıma yönelik hareket temrinleri ve ısınmalarının gösterilmesi, hareket yeri ve alanının düzeni ve temizliği | | 2 | Denge, tartım ve aksiyon kavramları. | | | 3 | | Oyuncunun denge düzlemleri ve pratikleri. | | 4 | | Hareket ve Denge Egzersizleri. | | 5 | | Eylem ve eylemsizlik kavramlarının tartışılması ve hareket düzlemindeki yeri. | | 6 | | Eylemsizlikteki eylem pratikleri | | 7 | | Eylemsizlikteki denge pratikleri. | | 8 | | Ara Sınav. | | 9 | | Denge kurma denge bozma egzersizleri. | | 10 | | Harekette mistik ögeler. | | 11 | | Mistifikasyon çalışmaları ve bilinçaltı farkındalığı. | | 12 | | Bilinçaltı farkındalığının bedene yansıması. | | 13 | | Bilinçaltı farkındalığının bedene yansıması. | | 14 | | Performans - denge - eylem ilişkisi ve pratikleri. | | 15 | | Final Sınavı. | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oida, Yoshi; Marshall, Lorna. Görünmez Oyuncu, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
William Shakespeare, Hamlet, İş bankası Kültür Yayınları,
Horatio’nun Tiradı “Ya sizi denize doğru çekerse efendimiz(…)” |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|