Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OASD1122022235TARTIM VE HAREKETZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin beden algısını geliştirmek. Hareket, beden ve mekân ilişkisini farklı bakış açıları ve disiplinlerle birlikte ele alarak değerlendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Orkun Öngen
Öğrenme Çıktıları
1Oyuncu, bedenini performatif olarak kullanmayı öğrenir.
2Oyuncunun hareket, beden ve mekân ile olan ilişkisi biçimi geliştirilir.
3Basit hareket temrinlerini performatif eyleme dönüştürme becerisi kazanır.
4Oyuncu, bedenini farklı hareket ve egzersiz sistemlerine göre hazırlamayı öğrenir.
5Oyuncu, sahne üzerindeki fiziksel bütünlüğünün farkına vararak sahne üzerindeki hareket eylem planını kurgular.
6Oyuncu, harekete dayalı kondisyon güç ve esneklik becerileri edinir ve bu becerileri geliştirir.
7Sahne üzerinde toplu hareket etme ve toplu koreografi oluşturma becerilerinin alt yapısını edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu derste beden ve hareket(devinim) ilişkisi araştırılır. Ayrıca düşünceyi hareket formunda ifade etmek ve herkesin bedenine özgü yaklaşımları geliştirmek üzerinde durulur. Bedenin fiziksel kapasitesini arttırmak, mekân ile olan ilişki biçimini kurmak, güç ve kondisyonu geliştirmek bu dersin temel esaslarıdır. Aynı zamanda farklı egzersiz sistemlerinden alınan egzersizlerle öğrencinin hareket becerisi ve ustalığını geliştirmek bu dersin içeriğinin bir diğer önemli noktasıdır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Denge ve tartıma yönelik hareket temrinleri ve ısınmalarının gösterilmesi, hareket yeri ve alanının düzeni ve temizliği
2Denge, tartım ve aksiyon kavramları.
3Oyuncunun denge düzlemleri ve pratikleri.
4Hareket ve Denge Egzersizleri.
5Eylem ve eylemsizlik kavramlarının tartışılması ve hareket düzlemindeki yeri.
6Eylemsizlikteki eylem pratikleri
7Eylemsizlikteki denge pratikleri.
8Ara Sınav.
9Denge kurma denge bozma egzersizleri.
10Harekette mistik ögeler.
11Mistifikasyon çalışmaları ve bilinçaltı farkındalığı.
12Bilinçaltı farkındalığının bedene yansıması.
13Bilinçaltı farkındalığının bedene yansıması.
14Performans - denge - eylem ilişkisi ve pratikleri.
15Final Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oida, Yoshi; Marshall, Lorna. Görünmez Oyuncu, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi William Shakespeare, Hamlet, İş bankası Kültür Yayınları, Horatio’nun Tiradı “Ya sizi denize doğru çekerse efendimiz(…)”
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1434333332534
ÖÇ2433333332534
ÖÇ3433333332544
ÖÇ4433333332544
ÖÇ5433333332554
ÖÇ6433333332534
ÖÇ7433333332534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00