Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OASD2062022235BEDEN VE PERFORMANS IIZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Oyunculuk sanatında oyuncunun bedeni onun enstrümanıdır. Bu enstrümanı en doğru şekilde kullanabilmesi bedensel hareket kapasitesini doğru ve kademeli bir şekilde geliştirmesiyle mümkün olmaktadır. Bu dersin amacı öğrencinin hareket kabiliyetini üst düzeye çıkarmak için farklı egzersiz disiplinlerinin öğrenciye hem teorik hem de pratik olarak öğretilmesini ve sahne üzerinde tatbikini esas alır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Orkun Öngen
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci sahne üzerinde beden farkındalığının yanı sıra vücudunun hareket kabiliyetinin sınırlarının neler olduğunun farkına varır.
2Hareket ile metni performans düzeyinde birleştirerek, bunların birbirinden farklı değil, birbirini tamamlayıcı olgular olduğunun ayırdına varır.
3Öğrenci bedensel olarak esneklik ve koordinasyon becerisi kazanır.
4Oyunculuktaki iç ve dış aksiyonun ayırdına varır.
5Performans analizi ve dramaturgisinin en temel hareket planlarını öğrenir.
6Sahne üzerinde grup halinde hareket etmenin becerilerini kazanır.
7Bedenin merkez (core) bölgesini keşfederek performansları sırasında bu bölgeyle hareket etme disiplini kazanır.
8Bedenin sahip olduğu kas hafızasının farkına vararak edindiği bedensel hareketleri refleksel olarak gerçekleştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
İç ve dış aksiyon zıtlıklarının oyuncu üzerinde yarattığı gerginliği tanımlamak ve gerekli bedensel esnekliği ve rahatlığı sağlamak, Verilecek 2 tirat veya bir metin üzerinden performansın aynı zamanda sahne üzerinde teatral bir aksiyona dönüşmesini sağlamak, Bedensel performans sırasında sanatçının ezberini düşünmeden sadece fiziksel aksiyonlar üzerinden bedeni üzerinde kurmaya çalışacağı hâkimiyet kabiliyetini arttırmak bu dersin temel içeriklerindendir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği öğrencinin bir performans öncesi bedensel hazırlığını ele alır. İleri düzey hareket temrinleri üzerinden dönem içerisinde öğrenciye kazandırılacak kondisyon ve gücün sahne üzerinde en doğru ve en verimli şekilde nasıl kullanılacağını ele alır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği hakkında öğrenciyi bilgilendirme.
2İlk dönemde yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi, Performans öncesi hazırlık temrinleri.
3Performans yapılandırması öncesi konsantrasyon çalışmaları.
4Performans yapılandırması öncesi konsantrasyon çalışmaları.
5Kas hafızasının tanımı, bağımsız hareket çalışmaları.
6Metin üzerinde performans uygulamaları.
7Metin üzerinde performans uygulamaları.
8Vize sınavı.
9Metin ile performanstaki boş alanların tanımı
10Boş alanların yapılandırılması.
11Boş alanların yapılandırılması.
12Metin ve performans üzerinde hızlı aksiyon ve reaksiyon uygulamaları.
13Metin ve performans üzerinde hızlı aksiyon ve reaksiyon uygulamaları.
14Verilen tirat veya metinlerin oluşturulacak performans doğrultusunda öğrenciler tarafından sahnelenmesi.
15Final Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1453432231233
ÖÇ2344332332134
ÖÇ3453432331233
ÖÇ4344332332134
ÖÇ5453432331233
ÖÇ6344332332134
ÖÇ7453432231233
ÖÇ8544332232134
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00