Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OASD1112022235 | BEDEN VE HAREKET | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin beden algısını geliştirmek. Hareket, beden ve mekân ilişkisini farklı bakış açıları ve disiplinlerle birlikte ele alarak değerlendirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Orkun Öngen |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyuncu, bedenini performatif olarak kullanmayı öğrenir. | 2 | Oyuncunun hareket, beden ve mekân ile olan ilişkisi biçimi geliştirilir. | 3 | Basit hareket temrinlerini performatif eyleme dönüştürme becerisi kazanır. | 4 | Oyuncu, bedenini farklı hareket ve egzersiz sistemlerine göre hazırlamayı öğrenir. | 5 | Oyuncu, sahne üzerindeki fiziksel bütünlüğünün farkına vararak sahne üzerindeki hareket eylem planını kurgular. | 6 | Oyuncu, harekete dayalı kondisyon güç ve esneklik becerileri edinir ve bu becerileri geliştirir. | 7 | Sahne üzerinde toplu hareket etme ve toplu koreografi oluşturma becerilerinin alt yapısını edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste beden ve hareket(devinim) ilişkisi araştırılır. Ayrıca düşünceyi hareket formunda ifade etmek ve herkesin bedenine özgü yaklaşımları geliştirmek üzerinde durulur. Bedenin fiziksel kapasitesini arttırmak, mekân ile olan ilişki biçimini kurmak, güç ve kondisyonu geliştirmek bu dersin temel esaslarıdır. Aynı zamanda farklı egzersiz sistemlerinden alınan egzersizlerle öğrencinin hareket becerisi ve ustalığını geliştirmek bu dersin içeriğinin bir diğer önemli noktasıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | | Temel hareket temrinlerin ve ısınmalarının gösterilmesi, hareket yeri ve alanının düzeni ve temizliği | | 2 | Beden tanıma ve farkındalığı, konsantrasyon biçimleri | | | 3 | | Pagan geleneklerde hareket kavramı, ayin ritüel ve dans. | | 4 | Konsantrasyon amaçlı meditasyon biçimleri ve diğer gelenekler | Ayin, ritüel ve danslarda birlikte hareket etme pratikleri ve uygulamaları. | | 5 | Toplu hareket pratiği olarak primitif danslar. | Toplu hareket pratiği olarak primitif danslar. | | 6 | | Toplu hareket pratiği olarak primitif bir dans örneği Haka dansı. | | 7 | | Rasyonel ve irrasyonel hareket biçim ve pratikleri. | | 8 | | Ara Sınav. | | 9 | | Askeri hareket biçimleri ve beden egzersizleri. | | 10 | | Askeri yürüyüş ve nizam çalışmaları ve bunun beden ve hareket pratiğindeki yeri. | | 11 | | Toplu eylem ve hareket düzenlerinin felsefesi, kolektif hareket bilinci. | | 12 | | Toplu eylem ve hareket düzenlerinin felsefesi, kolektif hareket bilinci. | | 13 | | Öğrenilen pratiklerin verilen bir tirad üzerinden icrası. | | 14 | Performans kavramı, ilke ve uygulamaları. | | | 15 | | Final Sınavı. | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oida, Yoshi; Marshall, Lorna. Görünmez Oyuncu, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
William Shakespeare, Hamlet, İş bankası Kültür Yayınları,
Horatio’nun Tiradı “Ya sizi denize doğru çekerse efendimiz(…)” |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|