Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OASD1042020235SES-KONUŞMA IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Nefes ve ses çalışması ile öğrencilerin, seslerini tanımalarını, , güçlü ve parlak bir şekilde kullanmalarını sağlamak. Boğumlanma kusurlarını düzelterek sesleri doğru çıkaklarda çıkarmalarını sağlamak ve açık bir boğumlanma elde etmek. Kelime ve cümlede, metin değerlendirmede vurgu ve tonlama ile doğru ve kulağa hoş gelen bir anlatım sağlayarak, duygu değişimlerinin gerektirdiği seslendirmeleri doğru yapabilme yetisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Erdal KARAKURT
Öğrenme Çıktıları
11 Konuşma organlarını tanır. 2 Sesini ve bedenini kontrol etmeyi öğrenir. 3 Doğru nefes alma tekniklerini uygular. 4 Fonetik, diksiyon, entonasyon, , ulama konularında bilgi sahibi olur. 5 Doğru nefes kullanımını öğrenir. 6 Türkçe ile ilgili kuramsal bilgileri örnekler üzerinden öğrenir 7 Fonetik, diksiyon, entonasyon, , ulama konularında bilgi sahibi olur. 8 Heceleri, kelimeleri doğru telaffuz ederek anlaşılır konuşur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Derse eşofman ile katılmak zorunludur.
Dersin İçeriği
Doğru ses ve nefes kullanımı, fonetik kurallar teori ve uygulama örnekleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dönem içinde kullanılacak materyaller, kaynaklar ve döneme dair ön bilgi.
2Kapalı ve açık “ E” harfinin tanınması
3Seçilmiş metnin deşifre edilmesi ve metne uygun üslup arayışları
4“Ecek – acak” eki ve “y” kaynaştırma harfinin daraltma etkisi, ''ğ' nin işlevsizliği üzerine örneklerle teorik bilgiler
5Alana ilişkin uygulama çalışmaları
6- “I,İ,O,Ö,U,Ö”“harfinin tanınması ve kuramsal bilgiler verilmesi
7Seçilmiş metnin deşifre edilmesi ve metne uygun üslup arayışları
8Ara SınavAra Sınav
9''S,Ş,R,T,Z'' harflerinin tanınması,çıkarılışıAlana ilişkin uygulama çalışmaları
10Uzun cümleleri bir nefeste okuma egzersizi
11Uzun cümleleri bir nefeste okuma egzersizi
12Bir önceki hafta ile ilgili ilgili tekerlemeler, örnek metinler üzerinden uygulama çalışmaları
13Bir önceki hafta ile ilgili olarak tekerleme ve ya metinler üzerinden uygulama çalışmaları
14Uzun metinlerde ya dauzun soluklumetinlerde artikülasyon(boğumlama)a hakim olma ve kendini dinleme üzerine teorik bilgilerUzun tekerlerlemer üzerinden tek nefes çalışması
15Masal tekerlemeleri üzerinden tek nefes alıştırmaları
16Final SınavıFinal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nüzhet Şenbay, YKY Yay, Ankara, 2004 'Söz Diksiyon Sanatı A.Ş.' Mehmet Yalçın Yılmaz, 'Diksiyon', Elit yay. İstanbul, 2000 Güzrap Can Remzi Kitapevi, İstanbul, 2011 'Söz Söyleme Diksiyon A.Ş.' Suat Taşer, "Konuşma Eğitimi", PegasuYs ay. İstanbul, 2000
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)104
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1334433344555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00