Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB2162019192SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama genelinde ve sağlık hizmetleri özelinde pazarlama kavramının öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları bilir.
2Sağlık kurumları için pazarlamanın sağlayabileceği faydaları anlar.
3Stratejik pazarlama yönetimini ve pazarlama stratejilerini öğrenir
4Duyarlı organizasyon özelliklerini bilir ve duyarlı olmak için yapılması gerekenleri ortaya koyar.
5Sürekli değişen çevreye ayak uydurmada sağlık kurumlarının yapabileceklerini ve kullanabilecekleri stratejileri bilir.
6Girişimci sağlık kurumlarının özelliklerini öğrenir.
7İmajın ne olduğunu ve imajın nasıl yaratılacağını öğrenir.
8Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmin çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, hizmetlerin ve sağlık hizmetlerinin pazarlanması, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetleri sunum modelleri, sağlık hizmetlerinde pazarlama yönetim süreçleri, hedef pazar, sağlık tüketicilerinin davranışları, pazarlama araştırmaları, tüketici talep tahminleri, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalları (sevk ve önerme sistemleri), satış artırma çabaları ve halkla ilişkiler, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma, pazarlama hizmetlerinin değerlendirilmesi, halkla ilişkiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Yönetimi
2Pazarlama Anlayışı
3Pazarlama ile İlgili Öteki Bazı Kavramlar
4Güncel Gelişmeler
5Pazarlama Çevresi
6Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetim Süreci Pazarlamanın Rolü
7Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
8Ara Sınav
9Tüketici Davranışları, Pazarlar ve Tüketici Pazarları
10Pazar Bölümlendirme
11Hizmet pazarlaması
12Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
13Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
14Sağlık Hizmetlerinde Güncel Yaklaşımlar
15Sağlık Hizmetlerinde Güncel Yaklaşımlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tengilimoğlu, Dilaver, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, 2011, Siyasal Yayınevi, Ankara Karafakıoğlu, M., 1998; Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00