Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBG4072018139 | EVRİM | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Canlıların evrimini, evrimsel sürecin mekanizmalarını ve işleyişini öğrencilere kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Hasan SEVGİLİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Evrimin temel mekanizmalarını bilir. | 2 | Tür kavramlarını ve türleşmenin mekanizmalarını bilir. | 3 | Biyolojik olaylara evrimsel bir bakış açısı kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Biyoloji bilimine evrimsel bir yaklaşım olmadığında, çoğu biyolojik mekanizmaların nedenlerini, canlıların yayılışlarını, biyoçeşitliliği anlamamız mümkün olmayacaktır. Bu derste mikro ve makro evrimin temel kavramları anlatılacaktır. Canlılığın ortaya çıkışı, şubelere ayrılmaları, dünya üzerindeki yayılışlarının nedenleri tartışılacaktır. Mayozun ortaya çıkışı, moleküler evrimin temelleri anlatılacaktır. Populasyon genetiği bağlamında allel frekansındaki değişimler, türleşme mekanizmaları kavratılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Evrimsel biyolojinin kısa tarihi | | | 2 | Temel ekoloji ve evrim | | | 3 | Sınıflandırma ve filogeni | | | 4 | Evrimsel soy hatları ve fosiller | | | 5 | Yeryüzündeki yaşamın kısa tarihi | | | 6 | Biyocoğrafya ve evrim | | | 7 | Varyasyon | | | 8 | Doğal seleksiyon ve adaptasyon | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Tür kavramı | | | 11 | Türleşme | | | 12 | Akraba seçilimi ve fedakarlığın evrimi | | | 13 | Habitat ve niş paylaşımı | | | 14 | Gelişim ve Evrim | | | 15 | İnsanın Evrimi ve İnsan sağlığı | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Freeman, S. ve Herron, J. C. 2007. Evolutionary Analysis. Evrimsel Analiz (Türkçeye çeviri editörleri: B. Çıplak, H.H. Başıbüyük, S. Karaytuğ ve İ. Gündüz) Palme yayınevi, 2009.
Futuyma, D. J. 2009. Evolution. Evrim (Türkçeye çeviri editörleri, A. Kence, N. Bozcuk) Palme yayınevi, 2008. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|