Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBG3042018139BİYOÇEŞİTLİLİK VE DOĞA KORUMAZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır. Biyolojinin diğer unsurlarıyla birlikte biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik bilgileri öğrencilere sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tuğba ÖZBUCAK
Öğrenme Çıktıları
1Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilme
2Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilme
3Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilme
4Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilmeli
5Çeşitliliğin araçlarını, korunmasını ve sürdürülebilir kullanımını bilir
6Biyolojik çeşitliliğin coğrafi dağılımı hakkında bilgi sahibi olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiye’de biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Biyoçeşitliliğe giriş; Tanımı, önemi
2Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği
3Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler
4Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler
5Biyolojik çeşitlilik merkezleri
6Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri
7IUCN Kriterleri
8Ara sınav
9Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler
10Türkiye’de biyolojik çeşitlilik
11Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma
12Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi.
13Doğa koruma yaklaşımları
14Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler
15Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özbucak, T. 2021. Bitki Çeşitliliği Ders Notları. WWF & IUCN. 1994. Centers of Plant Diversity. A Guide and Strategy for their Conservation (Eds. S.D. DAVIS, V.H. HEYWOOD, & A.C. HAMILTON), 3 volumes IUCN Publications Unit, Cambridge, U.K. Dokuzoğuz, M., Ekim, T., Demirsoy, A., ve ark.. 2005. Türkiye' nin Biyolojik Zenginlikleri, Ankara Genel Biyoloji Cilt 1. Keeton & Gould 5. Baskıdan çeviri, Çeviri editörleri Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım16116
Tartışma10110
Soru-Yanıt515
Gözlem515
Alan Gezisi428
Beyin Fırtınası428
Seminer515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1   2    2    5     3 
ÖÇ21   5      2         
ÖÇ3 4   3    2      1   
ÖÇ4     3    4        5 
ÖÇ5    2    1    3    4 
ÖÇ62   3    4        5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00