Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBG3042018139 | BİYOÇEŞİTLİLİK VE DOĞA KORUMA | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır. Biyolojinin diğer unsurlarıyla birlikte biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik bilgileri öğrencilere sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Tuğba ÖZBUCAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilme | 2 | Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilme | 3 | Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilme | 4 | Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilmeli | 5 | Çeşitliliğin araçlarını, korunmasını ve sürdürülebilir kullanımını bilir | 6 | Biyolojik çeşitliliğin coğrafi dağılımı hakkında bilgi sahibi olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiye’de biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyoçeşitliliğe giriş; Tanımı, önemi | | | 2 | Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği | | | 3 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | | | 4 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | | | 5 | Biyolojik çeşitlilik merkezleri | | | 6 | Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri | | | 7 | IUCN Kriterleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler | | | 10 | Türkiye’de biyolojik çeşitlilik | | | 11 | Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma | | | 12 | Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi. | | | 13 | Doğa koruma yaklaşımları | | | 14 | Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler | | | 15 | Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özbucak, T. 2021. Bitki Çeşitliliği Ders Notları. WWF & IUCN. 1994. Centers of Plant Diversity. A Guide and Strategy for their Conservation (Eds. S.D. DAVIS, V.H. HEYWOOD, & A.C. HAMILTON), 3 volumes IUCN Publications Unit, Cambridge, U.K. Dokuzoğuz, M., Ekim, T., Demirsoy, A., ve ark.. 2005. Türkiye' nin Biyolojik Zenginlikleri, Ankara Genel Biyoloji Cilt 1. Keeton & Gould 5. Baskıdan çeviri, Çeviri editörleri Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Alan Gezisi | 4 | 2 | 8 |
Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 2 | | | | | 2 | | | | | 5 | | | | | | 3 | | ÖÇ2 | 1 | | | | 5 | | | | | | | 2 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | 3 | | | | | 2 | | | | | | | 1 | | | | ÖÇ4 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ5 | | | | | 2 | | | | | 1 | | | | | 3 | | | | | 4 | | ÖÇ6 | 2 | | | | 3 | | | | | 4 | | | | | | | | | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|