Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBG2102018139OMURGALILARZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesindeki kuralları açıklamak, Chordata (Kordalılar), Protochordata (İlkel kordalılar), Cyslostomata (Yuvarlak ağızlılar), Chondrichtyes (Kıkırdaklı balıklar), Osteichthyes (Kemikli balıklar), Amphibia (iki yaşamlılar), Reptilia (Sürüngenler), Aves (Kuşlar) ve Mammalia (Memeliler) hakkında genel bilgi vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Derya BOSTANCI
Öğrenme Çıktıları
1Chordata, Protochordata, Cyslostomata, Chondrichtyes, Osteichthyes, Aves, Reptilia, Mammalia ve Amphibia şubelerindeki canlıların evrim mekanizmasını, diğer organizmalarla ilişkilerini ve ekosistemdeki önemini anlar
2Chordata, Protochordata, Cyslostomata, Chondrichtyes, Osteichthyes, Aves, Reptilia, Mammalia ve Amphibia’ nın sınıflandırılmalarını, morfolojilerini ve ekolojilerini öğrenir
3Chordata, Protochordata, Cyslostomata, Chondrichtyes, Osteichthyes, Aves, Reptilia, Mammalia ve Amphibia’ nın zocoğrafik dağılımında etkili olan faktörleri kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi. Hayvanlar aleminin sınıflandırılmasında yararlanılan bazı temel karakterler. Kordalıların genel özellikleri, kökeni ve alt sistematik grupları. Protochordata’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması. Hemichordata ve Urochordata ve Cephalochordata’ nın genel özellikleri, gelişimi ve sınıflandırılması. Amphioxus'un morfolojik özellikleri, hareket, iskelet yapısı, dolaşım, boşaltım, sinir sistemleri, eşey organları ve gelişimi. Amphioxus'un ilkel ve gelişmiş özellikleri. Chondrichthyes, Osteichthyes, Reptilia, Aves, Mammalia ve Amphibia’ nın genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum sistemleri vb, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri ve sınıflandırılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi Uygulama: Omurgalı hayvanların sistematiğinde kullanılan bazı terimler, omurgalı hayvanların yakalanması ve korunması
2Kordalıların Genel Özellikleri, Kökeni ve Alt Sistematik Grupları Uygulama: Balıklarda yaş tayini ve genel bilgiler
3Protochordata, Hemichordata, Urochordata, Cephalochordata’nın Sistematiği. Amphioxus'un morfolojik özellikleri, hareket, iskelet yapısı, dolaşım, boşaltım, sinir sistemleri, eşey organları ve gelişimi.
4Cyclostomata’nın genel özellikleri ve sistematiği Uygulama: Rajiformes takımına ait örneklerin incelenmesi
5Chondrichthyes ve Osteichthyes: Karakteristik özellikleri, morfoloji ve deri.
6Chondrichthyes ve Osteichthyes’in anatomik ve morfolojik özellikleri
7Chondrichthyes ve Osteichthyes’in davranış, ekonomik önemi ve iskelet sistemi
8Ara sınav
9Amphibia’nın karakteristik özelliklerinden morfoloji, deri, renk ve iskelet,
10Amphibia’nın dolaşım, solunum, boşaltım ve sinir sistemleri
11Reptilia’nın karakteristik özelliklerinden morfoloji, deri, renk ve iskelet,
12Reptilia’nın dolaşım, solunum, boşaltım ve sinir sistemleri
13Aves morfoloji, deri, renk ve iskelet,
14Aves dolaşım, solunum, boşaltım ve sinir sistemleri
15Mammalia genel özellikleri, dolaşım, solunum, boşaltım ve sinir sistemleri
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kuru, M., 1996. Omurgalı Hayvanlar. Gazi Üniv. Yayınları, 758 s, Ankara. Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/ Anamniyota, Cilt-III, Kısım I. Atatür, M.K., Kaya U., 2002. Omurgalıların karşılaştırmalı anatomisi. E. Ü. Fen Fak. Ders kitapları serisi no:180, Bornova İzmir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16464
Soru-Yanıt16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10440
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ15                    
ÖÇ2   4                 
ÖÇ3                 4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00