Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBG2052018139OMURGASIZLARZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yaşamın kökenii, yaşamın üç domaini ayrımını, prototostomia ve deutorostomia farklılaşmasını ve gerekeçelerini, sölom tipleri ve evrimsel nedenlerini, tek hücreli hayvanları, çok hücreli omurgasızların ilkel gruplarını ve evrimsel gelişimlerini öğrencilere kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Hasan SEVGİLİ
Öğrenme Çıktıları
1Yaşamın kökenini ve Omurgasız hayvanların farklılaşmalarını bilir.
2Omurgasız hayvan şubelerini birbirinden ayırt edip, filogenetik ilişkilerini çözümleyebilir.
3Çeşitli organ sistemlerinin evrimsel gelişimini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dünyanın oluşumu ve canlılığın ortaya çıkışı, ilkin omurgasızlar, omurgasızların sınıflandırılmasında kullanılan karakterler, bir hücreliler ve genel özellikleri, sınıflandırılmaları, çok hücreliliğe geçiş, çok hücreli asimetrik omurgasızlar, rayda simetrili omurgasızlar, bilateral simetrili omurgasızlar, sölom tipleri evrimsel gelişimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünyanın oluşumu ve ilkin canlıların evrimiTeorikYok
2Jeolojik devirler ve omurgasız gruplarının evrimsel açılımıTeorikYok
3Omurgasızların sınıflandırılmaları ve evrimsel ilişkileri ProtozoonlarTeorikYok
4Çok hücreliliğe geçiş, simetri ve sölom farklılaşmaları, süngerlerTeorikYok
5Cnidaria and Acölomata: PlatyhelminthesTeorikYok
6Pseudocoelomata: yalancısölomlularTeorikYok
7Eucoelomata: Gerçek sölomlular MolluscaTeorikYok
8ArasınavSınavYok
9Annelida: Halkalı SolucanlarTeorikYok
10Panarthropoda: Tardigrata, OnychophoraTeorikYok
11ArthropodaTeorikYok
12ArthropodaTeorikYok
13ArthropodaTeorikYok
14Dönem Sonu SınavıSınavYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gündüz, E.. Omurgasız Hayvanlar. Ders notları Campell, N. A. ve Reece, J. B. 2008. Biology. Türkçe Çeviri (eds. E. Gündüz, A. Demirsoy, İ. Türkan). Palme Yayınevi. Pechenik, J. A. 2005. Biology of the Invertebrates, fifth edition. Mc Graw Hill. Brusca, R. C. ve Brusca, G. J. 2003. Invertebrates.Sinauer. Hickman, C. P., Roberts, L. S., Larson, A., I’Anson, H., 2003. Integrated principles of Zoology. McGraw-Hill Science.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı11212
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14040
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ12    4           4   
ÖÇ2   3          2    32
ÖÇ3  3      23          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00