Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBKY2042018206KAMU YÖNETİMİZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarihsel ve kuramsal bir temelde, kamu yönetimi disiplinini ve Türkiye Cumhuriyetinin idari yapılanmasını, bu yapının işleyişini farklı boyutlarıyla öğrenciye aktarmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Cem ANGIN
Öğrenme Çıktıları
11. Kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları inceler.
22. Devlet odaklı kamu yönetimini açıklar.
33. Tarihsel, örgütsel ve hukusal bakımdan devletin yapısal ve işlevsel özelliklerini irdeler.
44. Anayasa ve yasalar doğrultusunda idarenin ilkelerini açıklar.
55. Merkezi yönetim yapılanması hakkında bilgi sahibi olur.
66. Mülki idareyi/taşra teşkilatını inceler.
77. Yerinden yönetim anlayışının farklı uygulamalarını ortaya koyar.
88. Yerel yönetimlerin ayırt edici özelliklerini analiz eder.
99. Farklı kategoriler üzerinden hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşlarını ayrıntılı tartışır.
1010. Kamu yönetiminde yaşanan değişim ve dönüşüm sürecini analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste öncelikle, kamu yönetimi alanına ilişkin yönetim, siyaset, devlet, ekonomipolitik, bürokrasi, örgütlenme gibi temel kavramlar açıklanmaktadır. Devlet eksenli bir kamu yönetimi anlayışıyla kamu yönetimi alanının sınırları çizilmeye çalışılmaktadır. Merkezden yönetim-yerinden yönetim usulleri üzerinden devlet tipleri (üniter, federal, bölgeli) açıklanmaktadır. Üniter bir devlet olan Türkiye Cumhuriyetinin merkezden yönetim ve yerinden yönetim parçaları alt unsurları itibarıyla ayrıntılı anlatılmaktadır. Derste merkezi yönetim, taşra yönetimi, yerel yönetimler ve kamu kurumlarından oluşan idari bütün ortaya konmaktadır. Güncel gelişmeler ve değişimler kurum örnekleri üzerinden açıklanıp eleştirel bir sorgulamaya tabi tutulmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kamu yönetiminin kapsamıSoru Yanıt; Anlatım; Tartışma; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
2Kamu yönetimin temel kavramları ve öne çıkan yaklaşımlarTartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Örnek olay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
3Siyasal düzenler ve sistemler bağlamında kamu yönetimiTartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYok
4Merkezden yönetim ve yerinden yönetimTartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Örnekolay Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı ÖğrenmeYOK
5Devlet türleri: Üniter, Federal ve Bölgeli DevletTartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
6Anayasal ilkeler ve merkezi yönetimSoru Yanıt; Anlatım; Tartışma; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme; Bilimsel Tartışma Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
7Merkezi yönetim ve onun taşrasıAnlatım; Gösteri; Soru Yanıt; Tartışma; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
8Yerinden yönetim ve yerel yönetimlerTartışma; Gösteri; Anlatım; Soru Yanıt; Örnekolay Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
9Yerel yönetim reformuTartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Gösteri; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
10Kamu kurumları I (iktisadi, sosyal, bilimsel-kültürel)Tartışma; Gösteri; Anlatım; Soru Yanıt Alt Şapkalı Düşünme; Beyin Fırtınası Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
11Kamu kurumları II (düzenleyici ve denetleyici kurumlar, kalkınma ajansları)Tartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Gösteri Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
12Kamu yönetiminde yeni eğilimlerTartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Örnekolay Görüş Geliştirme; Konuşma Halkası; Münazara; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
13Kamu yönetiminde yeni eğilimler IITartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Örnekolay Görüş Geliştirme; Konuşma Halkası; Münazara; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli ÖğrenmeYOK
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi Prof. Dr. Birgül Ayman Güler, Türkiye'nin Yönetimi-Yapı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav25375
Final Sınavı25375
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
ÖÇ65555555555
ÖÇ75555555555
ÖÇ85555555555
ÖÇ95555555555
ÖÇ105555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00